Entreprenadupphandlare med juristkompetens till Stadsledningskontoret

Entreprenadupphandlare med juristkompetens till Stadsledningskontoret

Arbetsbeskrivning

Har du upphandlare och jurist arbetat minst 3år med entreprenad och upphandlingsjuridiska frågor? Är du också intresserad av en förändringsresa in i kategoribaserat arbetssätt? Då ska du söka till oss på Enheten för Strategiska inköp. Vi söker dig som vill vara med och påverka, bidra till samhällsnytta och jobba med våra upphandlingsprojekt.
Upphandling och inköp är viktiga delar i samhällsbyggandet och Västerås stad har mycket spännande som ska göras och därför expanderar vår enhet nu och vi behöver dig med just dessa kompetenser!

I Stadshuset, centralt beläget i Västerås och med bara några minuters gångavstånd från centralstationen, hittar du oss som arbetar på enheten om vi inte arbetar på distans vilket vi gör några dagar i veckan. Vi är ca. 30 medarbetare som arbetar i kategorierna Entreprenad, Varor/Tjänster/Digitala tjänster och Inköpsanalys & E-handel. Vi som arbetar här har ett gemensamt engagemang i goda affärer, lagarbete och ständig förbättring.

Enheten ingår i Stadsledningskontoret som du kan läsa mer om nedan:

www.vasteras.se/stadsledningskontoret

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med upphandlingar inom entreprenadområdet och juridiska frågor på hela enheten. Du ansvarar för dina egna avtal efter att ha drivit upphandlingsprocessen självständigt. Då vi är en politisk organisation ska ärenden även dras inför nämnd i vissa fall. Projekten driver du tillsammans med beställare på stadens förvaltningar i samarbete med dina kollegor i kategoriteamet. Hos oss bidrar vi alla till utveckling och förbättring av våra arbetssätt, så utveckling och förbättringsarbete är en del av arbetsuppgifterna och alla förväntas bidra i detta. Det kan även förekomma utbildningsinsatser, företräda din kategori mm.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har juridisk akademisk utbildning eller utbildning. Det är viktigt att du talar och skriver svenska på en mycket god nivå och att du har goda kunskaper i LoU och systemvana av upphandlingsverktyg och/eller E-handelssystem använda i offentlig sektor. Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av arbete med upphandlingar och juridik i offentlig sektor.

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Sammanfattning

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024