Entreprenadupphandlare till Upphandlingsmyndigheten i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Upphandlingsmyndigheten som bildades 2015 är en modern myndighet som ger stöd till myndigheter, enheter och leverantörer genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder för offentlig upphandling. Myndighetens uppdrag är att utveckla den goda offentliga affären, med fokus på hållbara, innovativa och effektiva upphandlingar samt att ge vägledning i statsstödsfrågor. Visionen är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Idag arbetar ca 70 medarbetare hos myndigheten. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Är du en erfaren upphandlare med högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller likvärdigt? Har du goda kunskaper om LOU/LUF och erfarenhet av att arbeta med upphandlingsverktyg?

Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker vi en Upphandlare med erfarenhet av Entreprenadupphandlingar till Upphandlingsmyndigheten i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget 

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Upphandlingsmyndigheten ska ta fram ett konkret webbstöd till upphandlande organisationer för att öka kunskapen om hur det strategiska inköpsarbetet kan bidra till att motverka Arbetslivskriminalitet. Insatserna ska bland annat rikta sig till ledningen hos upphandlande organisationer och Bygg- och anläggningssektorn ska prioriteras vid genomförandet. Till uppdraget söker vi nu en erfaren Upphandlare inom Entreprenadupphandling som tillsammans med andra specialister inom olika områden på myndigheten ska ta fram ett specifikt och konkret stöd som ska ge underlag och insikter för vilket stöd från Upphandlingsmyndigheten som olika målgrupper inom området Arbetslivskriminalitet behöver för att kunna stävja en osund konkurrens och tillse att inte oseriösa leverantörer vinner offentliga kontrakt idag.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister)
hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer
göra självständiga direktupphandlingar och inköp
göra självständiga upphandlingar
göra självständiga avrop från statliga ramavtal


Krav för tjänsten 

högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
goda kunskaper inom LOU/LUF
erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. Tendsign, Mercell
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt 
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. 
erfarenhet av entreprenadupphandling
erfarenhet av att självständigt ha arbetat med entreprenadupphandlingar genom en hel inköpsprocess


Uppdragsperiod och omfattning  

Uppdraget är tidsbegränsat f rom så snart som möjligt t om 2023-12-31 Vi uppskattar arbetstiden till cirka 300 arbetstimmar fördelat under perioden. Myndigheten sitter i moderna fina lokaler i Solna Businesspark och möjlighet till distansarbete finns i viss utsträckning.   

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-10-20. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Fredrik Ramel på fredrik.ramel@novare.se 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.   

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2023
  • Ansök senast: 20 oktober 2023

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024