Entusiastisk Cinema Manager till Filmstaden Gävle

Entusiastisk Cinema Manager till Filmstaden Gävle

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Filmstaden AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 11 miljoner biobesök per år. Vi driver biografer i Sverige på 21 orter med 32 425 fåtöljer i 255 salonger. Hos oss arbetar 1 200 fantastiska medarbetare. Vi ingår i ODEON Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC. Filmstaden Gävle ligger i hjärtat av staden. I våra sju salonger visas nästan 200 filmer per år och våra fantastiska medarbetare jobbar varje dag för att erbjuda god service och den bästa filmupplevelse man kan tänka sig.

Dina arbetsuppgifter
Brinner du för att arbeta med människor, strävar efter excellens och engageras av att leda ett team i förändring och skapa en spännande atmosfär för våra gäster?

Som Cinema Manager är jag stolt över att vara ledare för ett mycket engagerat team av medarbetare som levererar inspirerande underhållningsupplevelser varje dag för att glädja våra gäster. Jag brinner för att nå resultat genom mina medarbetare och jag tar tid varje dag för att coacha och utveckla dem, sätta tydliga mål och uppmärksamma dem och deras bidrag till verksamheten.
Jag strävar efter att göra min biograf till den bästa och jag är närvarande och synlig både för medarbetare och gäster. Jag är en förebild för Filmstadens värderingar och gillar att möta våra gäster, lyssna på deras synpunkter och väga in deras feedback i min biografs strategiska planer, så att jag kan fatta kundfokuserade beslut som driver våra resultat.

Mina viktigaste ansvarsområden:

Gäster - skapa en miljö som ger inspirerande underhållningsupplevelser för varje gäst. Använda feedback för att driva mina handlingar och för att nå nöjda gäster.

Medarbetare – maximera mitt teams prestation och potential genom utbildning, utveckling, coaching, reviews och regelbunden feedback. Bygga en kultur där alla strävar efter att vara sitt bästa utifrån vår gemensamma vision, mission och värderingar. Sträva efter en hög nivå av medarbetarengagemang.

Processer och rutiner - säkerställa kvaliteten i gästens biografupplevelse genom att kontinuerligt jobba med och utveckla verksamhetsrutiner och se till att alla företagets processer är fullt implementerade för att uppfylla drifts-, säkerhets- och lagkrav.

Försäljning – vår försäljning är en viktig del av gästernas upplevelse och jag strävar ständigt efter att säkerställa att mitt team har kompetens och motivation för att driva försäljningen och nå våra mål och nyckeltal.

Marknad & B2B - genomföra vår lokala marknadsföring och Filmstaden Medias aktiviteter enligt plan samt säkerställa att vi möter interna och externa gästers förväntan på genomförande vid möten & event.

Ekonomistyrning - maximera min biografs resultat genom att utveckla och genomföra åtgärder för att nå mål och budget samtidigt som jag effektivt kontrollerar löner och andra kostnader.


Din profil
Ledarskap - Jag leder och inspirerar mina medarbetare genom strategisk, inspirerande och förändringsledning.

”Fun & Passion” – Jag skapar en biograf som är full av glädje och roliga aktiviteter – både för medarbetare och gäster. Mitt uppdrag är att ge liv åt vårt varumärke och entusiasmera mitt team med min energi och mitt engagemang.

”Quality & Service” – Jag leder vägen för enastående gästupplevelser och motiverar andra att konsekvent leverera högkvalitativ service. För att fatta välinformerade beslut rörande förbättringar av vår service och i våra lokaler används den feedback vi får från våra gäster. Som chef och ledare ser, uppmärksammar och belönar jag fantastisk service både hos enskilda medarbetare och i teamet i stort. Tillsammans strävar vi efter att hela tiden bli bättre.

”Trust & Respect” – Jag skapar förtroende genom att fatta välinformerade och transparenta beslut och leder och driver en kultur av ärlighet där människor känner att de har mandat att göra det som är rätt (i rätt tid) för våra gäster. Fråga och utmana på ett sätt som respekterar andras åsikter och bygger tillit. Med personlig integritet skapas starka, positiva relationer med gäster, medarbetare och samarbetspartners.

”Co-operation & Accountability” - Jag är för samarbete och jobbar tillsammans med andra chefer för att dela idéer och driva förbättringar. Alla medarbetare i teamet ska vara motiverade och ha möjlighet att nå målen. För att snabbt lösa eventuella problem anpassas ledarstil efter situation. Uppmuntra och inspirera teamet att vidta åtgärder, prova nya idéer och utnyttja de möjligheter som uppstår.

.


Ansökan
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Clockwork rekrytering. Har du några frågor eller funderingar kontakta gärna rekryteringskonsult Pernilla Antonsson på 0733-51 27 31 eller Elin Broqvist på 0733-51 27 47.
Sista ansökningsdag är den 3 oktober 2022. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson

Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback

Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback

Angelica Carlsson

Helena Lundqvist Cabrera

Sammanfattning

Besöksadress

Stigaregatan 7, Falun
None

Postadress

Stigaregatan 7
Falun, 79160

Liknande jobb


Platschef Umeå

Platschef Umeå

26 oktober 2022

23 augusti 2010

PLATSCHEF

18 mars 2010