Erbjudandeansvarig för butiksavsända personliga erbjudanden

Erbjudandeansvarig för butiksavsända personliga erbjudanden

Arbetsbeskrivning

Erbjudandeansvarig för Butiksavsända personliga erbjudanden



ICAs marknadsavdelning söker en Erbjudandeansvarig till Kundutveckling och teamet Lojalitetsaktivering



ICAs marknadsavdelning är en av Sveriges största och mest framgångsrika. Vårt Lojalitetsprogram är unikt med mer än 5 miljoner anslutna stammisar. Team Lojalitetsaktivering driver aktiviteter för att attrahera och behålla stammisar. I arbetet ingår att erbjuda kunden relevanta personliga erbjudanden, smarta digitala tjänster och månadsutskicket med tidningen Buffé.



I takt med att vår omvärld förändras ställs nya krav och förväntningar på oss. Vi utvecklar kontinuerligt nya förmågor och kunderbjudanden för att ICA ska vara kundens förstahandsval även imorgon. Ett steg i vårt arbete är att utveckla våra butiksavsända personliga erbjudanden. Som Erbjudandeansvarig kommer du vara med och utveckla, kravställa och drifta våra nya personliga erbjudanden.



Produktionsarbete innebär bland annat ansvar för tidsplan och kommunikation till leverantör och butik. Du ska kvalitetssäkra a-brands erbjudanden i dialog med leverantör och korrigera EMV-erbjudanden efter analys, uppföljning och synk med Sortiment & Inköp. I arbetet ingår också att säkerställa fungerande verktyg och processer och arbeta med ständiga förbättringar tillsammans med andra team och avdelningar ex VUIT, ICA Media, Rec.Engine och kollegor i team Lojalitetsaktivering.



Erbjudandeansvarig är delaktig i projektet Morgondagens Marknadsplatser för riktade erbjudanden. Det innebär att kravställa och delta i utveckling av system, erbjudandemodeller och processer, säkerställa uppdaterade lathundar och utbildningsmaterial till leverantör. Du ska vara med och bygga förtroende, intresse och efterfrågan på denna nya tjänst, både internt, hos butik och hos leverantör.



Du är en del av vårt härliga team Lojalitetsaktivering. Vi jobbar tillsammans enligt agila metoder och ceremonier, där ansvarstagande och flexibelt förhållningssätt är en förutsättning. Vi testar och lär, alltid med butikernas och våra kunders bästa i åtanke.



Din profil

* Universitets- eller högskoleutbildning inom t.ex. marknadsföring, ekonomi eller analys.
* Minst tre års erfarenhet som projektledare och arbete med datadriven analys.
* Insikt och kunskap om vad som driver kundupplevelse och kundengagemang inom dagligvaruhandeln
* Du har en god analytisk förmåga med förståelse för kunddrivna affärer och vad som driver försäljning och lönsamhet i både butik och koncern.
* Som person är du ansvarstagande, drivande och engagerad och trivs i ett högt tempo där det ställs krav på både struktur, noggrannhet, flexibilitet och tydlig kommunikation. Du har förmågan att se nya möjligheter och hitta lösningar på problem och tar egna initiativ
* Då arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med andra funktioner krävs att du är flexibel och har en god samarbetsförmåga
* Du har också goda kunskaper i Officepaketet (Excel, PPT, Word)
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
* Mycket kommunikativ i tal och skrift





Tjänsten är en visstidsanställning ca 1 år



Sista ansökningsdag är den 11 november 2020, men intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.



Kontaktperson

Susanna Hellqvist, Chef Lojalitetsaktivering, susanna.hellqvist@ica.se, 08-561 505 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ICA Sverige AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2020
  • Ansök senast: 11 november 2020

Postadress

Truckgatan 15
KUNGÄLV, 44280

Liknande jobb


Analytiker till Plan International Sverige

Analytiker till Plan International Sverige

26 april 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 april 2024