Erfaren 2nd line supporttekniker till IT-bolag

Erfaren 2nd line supporttekniker till IT-bolag

Arbetsbeskrivning

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Solna söker vi nu en erfaren 2nd line tekniker. Kunden är en återförsäljare av IT till företag och erbjuder skräddarsydda produkter och tjänster inom IT. De är cirka 60 anställda och har ett energirikt arbetsklimat som präglas av mycket glädje, samhörighet och hårt arbete.

Tjänsten inleds som konsultuppdrag med ambitionen att gå över till kund.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i företagets 2nd line-gruppering och hantera ärenden av mer kvalificerad karaktär som har eskalerats via 1st line support. Arbetsuppgifterna kommer att innefatta avancerad supportering och felsökning av applikationer som Microsoft Office 365, Windows server och molntjänster samt kundspecifika applikationer. Utöver detta kommer du även att arbeta med bland annat administration av Active Directory samt felsökning av nätverk och skrivare.

Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen tror vi att du har relevant utbildning och har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst två år. Som person är du kunnig, självgående och har en god social förmåga. Du delar gärna med dig av din kunskap till interna medarbetare och externa kunder.

Krav
- Mycket goda kunskaper inom Microsoft Endpoint, dvs Azure och Intune
- Erfarenhet av Active Directory och GPO:er
- Goda kunskaper inom Microsoft Office 365 och Exchange
- Goda kunskaper inom Windows server
- Du talar och skriver svenska och engelska flytande
Meriterande
- Citrix
- Linux
- Virtualisering
- Körkort
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller elise.haglund@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 29 december 2022
  • Ansök senast: 29 mars 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024