OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Du har utövat administrativt arbete på en myndighet tidigare och sitter nu och letar efter nästa chans att få briljera i din yrkesroll? Perfekt! Vi har letat efter dig. Vi söker en erfaren diarieförare till en statlig myndighet i Karlskrona som i slutet av juli vill hoppa på ett uppdrag till årsskiftet. Du kommer då att få arbeta i en viktig administrativ roll och stötta upp flera enheter inom organisationen.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
För den här tjänsten kommer du att arbeta med myndighetens registratur och arkiv samt med deras stöd- och bidragshantering. I korta drag kommer du att arbeta med registrering av ärenden i deras diariesystem Platina samt i stöd- och bidragsystemet Bofinc. Du kommer även att arbeta med insortering samt kvalitetssäkring av arkivet. Arbetet du kommer att utföra innebär arbete mot flera enheter.
Arbetstider
2021.07.26 – 2021.12.31
Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00
Heltid, på plats i Karlskrona ej distansarbete.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för det här uppdraget behöver du vara en driven, strukturerad och lösningsorienterad person samt har du erfarenhet av arbete i liknande tjänst sedan tidigare inom offentlig verksamhet.
Du behöver;
Väl dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med diarieföring (lägga in uppgifter, göra utskick, expediera stöd- och bidragsärenden samt ordna och kvalitetssäkra arkiv) under de senaste tre (3) åren
God förmåga att självständigt prioritera samt ta initiativ till utveckling av aktiviteter
Hög servicenivå och ansvarstagande för uppdragets genomförande enligt överenskommelse med myndigheten
Hög integritet vid utförande av arbetsuppgifter för myndigheten
Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift
Mycket god samarbetsförmåga
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Erfarenhet av liknande arbete krävs.
Ansökan
2021.06.20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Amelie Lindell, amelie.lindell@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044