Erfaren ekonom till leverantörsreskontra

Erfaren ekonom till leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Har du stor erfarenhet från leverantörsreskontraprocessen och utmanas av att driva processförbättring? Vi söker en medarbetare som har tidigare erfarenhet av att jobba med leverantörsfakturor, som vill driva förbättringsåtgärder framåt och som motiveras av att arbeta med de utmaningar som kan uppstå i olika arbetsmoment. Vi har under början av året implementerat ett nytt fakturahanteringssystem och du blir en viktig del av arbetet med att optimera och automatisera processen.
Teamet som arbetar med leverantörsreskontra, består av 9 medarbetare som på årsbasis hanterar 180 000 leverantörsfakturor i systemet Basware P2P. Det är i dagsläget stor manuell handpåläggning på varje enskild faktura. Vi lägger nu i en högre växel för ett mer automatiserat och tidsbesparande fakturaflöde. I utvecklingsarbetet framåt ser vi dig som en viktig lagspelare. Övriga arbetsuppgifter som teamet hanterar är inkomna ärenden via vårt ärendehanteringssystem samt telefonsupport, rapportering av intrastat och likviditetsprognoser, utgående betalningar samt stängning av leverantörsreskontra i månadsbokslut.
Tjänsten är placerad i Gävle och teamet ingår i BillerudKorsnäs Service Center (BKSC) som även består av ytterligare tre team – kundreskontra, redovisning & rapportering samt systemstöd. BKSC är en central funktion och servar hela koncerns bolag.
För rätt person erbjuder vi ett arbete där du:
• Får driva utveckling av interna arbetsrutiner inom leverantörsreskontra
• Är med och påverkar BKSC:s utvecklingsresa
• Får vara med och optimera och driva processförbättringar
• Får möjlighet att arbeta i en koncern med stort fokus på hållbarhet


Kvalifikationer
Det allra viktigaste är vem du är som person och hur du kompletterar vårt team. Men du behöver också uppfylla några lite mer formella krav:
• Utbildning inom ekonomi
• Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete


Personliga egenskaper
Vi sätter stor värde på din förmåga att på ett prestigelöst och lyhört sätt samarbeta med både medarbetare, kollegor och kunder. Det är positivt om du som person har en fallenhet för att strukturera, analysera och prioritera samt driva mindre projekt.


Kontakta oss
För mer information vänligen kontakta Emma Jäder, Team Manager Accounts Payable, på +46707951129 eller emma.jader@billerudkorsnas.com
Ansökningsinformation
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start 2021-06-01. Urval sker löpande, varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fabian Åhlin
+46 8 553 335 24, +46 70 312 35 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BillerudKorsnäs AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Besöksadress

Hagaporten III Frösundaleden 2 B
None

Postadress

None
Gävle, 80181

Liknande jobb


Ekonomiassistent

15 maj 2024

11 maj 2024

Ekonomi- och orderadministratör!

Ekonomi- och orderadministratör!

8 maj 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

7 maj 2024