OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lindorff Group AB är ledande i Norden, och ett av de världsledande, inom hantering av kundfordringar och andra finansiella tjänster genom outsourcing. Lindorff omsätter 3 miljarder kronor och har 2 000 anställda i 10 länder. Lindorff Sverige AB omsätter 800 miljoner kronor och har 400 anställda. Lindorff Customer Services AB hanterar nordisk kundtjänst åt välkända företag inom våra affärsområden Telecom/Utility, Retail och Collection/Outbound. Kontoret är beläget i centrala Linköping och verksamheten bedrivs i trivsamma och moderna lokaler. I Linköping är vi för närvarande 120 anställda. Välkommen att läsa mer på www.lindorff.se. Nu söker vi en erfaren ekonomiadministratör till vårt kontor i Linköping. Arbetsbeskrivning *Leverantörsreskontra - Kontering och registrering i bokföringsprogram av inkommande fakturor *Kundreskontra - Underlag, utskrift, registrering och bevakning av utgående fakturor *Bank- och betalningsärenden *Löpande momsrapportering/skatter *Månadsbokslut och intern rapportering *Kontinuerligt utveckla och effektivisera ekonomihanteringen Kvalifikationskrav *Minst 3 års erfarenhet av ekonomiadministration *Erfarenhet av arbete i de vanligast förekommande bokföringssystemen *Erfarenhet av arbete med nyckeltal *Goda kunskaper i Officepaketet Vi ser gärna att du har en bakgrund där du arbetat med liknande uppgifter på ett medelstort företag eller på en revisionsbyrå. Utbildning *Gymnasium eller motsvarande *Kontinuerlig fortbildning Personliga egenskaper *Hög integritet *Noggrann *Ansvarsfull *Självständig *Systematisk och strukturerad *Sinne för siffror Tillträde Snarast eller enligt överenskommelse