Erfaren ekonomiassistent inom AP/AR till stort internationellt bolag!

Erfaren ekonomiassistent inom AP/AR till stort internationellt bolag!

Arbetsbeskrivning

SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent inom AP/AR till ett uppdrag hos en av våra kunder med kontor i centrala Stockholm.

Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och som pågår i 6 månader. Därefter kan det bli aktuellt med förlängning på uppdraget eller överrekrytering till kunden.

I din roll som ekonomiassistent inom kund- & leverantörsreskontra kommer du ansvara för nedan uppgifter. Rollen är bred och varierande.

Arbetsuppgifter:

- Hantera leverantörsfakturor

- Kontroll och dagligt arbete av hela AP flödet

- Kontroll av bokföring och rapportering av finansiell information

- Matcha fakturor med inköpsordrar och mottagningsbekräftelser

- Support till teamet med ad hoc uppgifter

- Bokslutsarbete och avstämningar

- Betalningsfiler

- Netting accrual

Vem söker vi;
Vi söker dig som har arbetat med ovanstående arbetsuppgifter tidigare och helst i stora och komplexa flöden. Du har stor systemvana och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Som person tror vi att du är trygg i dig själv, är van att fatta egna beslut samtidigt som du trivs i ett team. Du kan driva dina egna arbetsuppgifter framåt och håller alltid deadlines. Självklart är du prestigelös, flexibel och har en härlig energi.

Vart välkommen med din ansökan!

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist eller Emma Levin. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-09-07.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 augusti 2023
  • Ansök senast: 7 september 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024