Erfaren Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

För kunds räkning söker SJR en ekonomiassistent för ett uppdrag hos en av våra kunder inom en intressant verksamhet där ditt arbete gör skillnad. Uppdraget kommer att påbörjas under november månad och pågå under ca 6 månader. För rätt person kan det därefter finnas möjlighet till en direkt anställning hos kunden. Vår kund sitter i trevliga lokaler centralt i Göteborg. Vad innebär rollen och vem söker vi? Som ekonomiassistent kommer du att ingå i en ekonomiavdelning på 8 personer och själv vara ansvarig för leverantörsreskontran. Vid din sida har du två kollegor som arbetar med kund-reskontra. Mer detaljerat innebär rollen:

- Ett övergripande ansvar för funktionen avseende inkommande fakturor

- Ankomstregistrering och distribution av leverantörsfakturor

- Utbetalningar

- Bokföring

- Handläggning av krav, påminnelser och räntefakturor

- Uppföljning och avslut av leverantörsärenden

- Avstämningar av balanskonton med koppling till leverantörsreskontran I ansvaret för leverantörsreskontran ingår även att medverka till att skapa och förbättra rutiner samt att dokumentera dessa för att optimera processen och säkra delmomenten. Vi söker dig som har arbetat med hela leverantörsreskontraprocessen under ett par år i en större organisation. Du är van vid elektronisk fakturahantering och har hanterat stora fakturaflöden tidigare. Vidare har du goda kunskaper inom bokföring och kontoavstämningar. Har du tidigare erfarenhet av systemet Agresso är det mycket meriterande. Som person är du ansvarstagande, trygg i dig själv och tycker om att driva ditt arbete framåt. Vidare är du kommunikativ och tycker att det är trevligt att prata med vår kunds leverantörer. För att trivas är det viktigt att du vill vara en del av ett team samt är mån om att skapa goda relationer inom arbetsgruppen. Ytterligare information om uppdraget Tjänsten är tänkt att tillsättas nu under november månad. Du kommer att arbeta som konsult via oss på SJR och uppdraget kommer att pågå under dryga 6 månader framöver. För rätt person finns det möjlighet till en direkt anställning hos vår kund efter det. Bolaget är centralt beläget och tjänsten är på heltid, men flexibla arbetstider. Din ansökan Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Liina Fagerberg på telefonnummer 031-750 33 91. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag .Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 3 november 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024