OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Erfaren leverantörsreskontra och på jakt efter jobb?Ekonomiassistent till leverantörsreskontran sökes för omgående uppdrag Vår kund är verksam inom IT-branschen och erbjuder specialister inom utveckling, design, produktförsörjning samt funktion och underhåll.Deras affärside är att förenkla hangering, utveckling och drift av IT-infrastruktur.Bolaget har ca 5000 medarbetare, varav drygt 1500 personer i Sverige.De söker nu omgående en ekonomiassistent till deras leverantörsreskontrateam.Företaget är beläget i Kista. Arbetsbeskrivning: Din roll kommer innebära att aktivt jobba med kontering av leverantörsfakturor.Arbetet innebär breda flöden och det är viktigt att man kan jobba självständigt med att kontera fakturor.Genom detta ansvar är det viktigt att du förstår de skattemässiga regelsystem som finns.Vidare innebär denna roll att jobba med inköpsordrar.Du kommer att matcha leverantörsfakturor mot företagets leverantörsfakturor. Utvecklingsmöjligheter: Företaget jobbar med stora flöden och behovet av en ekonomiassistent kan förlängas, med andra Krav på person Kompetenskrav: Det är viktigt att du jobbat med leverantörsfakturor och har erfarenhet av att jobba med stora kvantiteter och breda flöden.Har du jobbat i Baltzar och Navision är det en merit, men det är inget krav. Personliga egenskaper: Som person har du en utpräglad sifferkänsla, såväl i fingrarna som i tankesättet.Du är effektiv och noggrann och stimuleras av att jobba i högt tempo. Övrigt: Tjänsten är på heltid och beräknas starta runt den 15 - 20 september.Uppdraget kommer pågå till årsskiftet, dvs december/januari 2011.Eventuellt blir det en förlängning. Vi behandlar ansökningar löpande.Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.Ansökan sker endast via nedanstående länk!