Erfaren Ekonomiassistent sökes till myndighet på 50%

Erfaren Ekonomiassistent sökes till myndighet på 50%

Arbetsbeskrivning

Har du minst fem (5) års erfarenhet av ekonomiassistentarbete? Har du dessutom arbetat på statlig myndighet och har goda kunskaper i Agresso och Excel? Då kanske vi har tjänsten för dig.

Om uppdraget

Vi söker för kunds räkning en erfaren ekonomiassistent på 50%. Vår kund är en myndighet som har kontor centralt i Stockholm. Uppdragets start är omgående och därför skall du kunna påbörja din anställning inom en vecka. Uppdragets längd är t om 31/10 2020 med goda möjligheter till förläggning.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent ingår det arbetsuppgifterna att:

- Avstämning och korrigering av utbetalningar.
- Leverantörsfakturahantering, stöd till verksamheten (Visma Proceedo)
- Utbetalningar (framtagande av utbetalningsförslag samt kontroller i NYPS, (myndigheter ärendehanteringssystem för utbetalningar)
- Löpande svara på frågor från verksamheten (Ärendehanteringssystem Easit)
- Inkommande posthantering samt diarieföring av handlingar
- Löpande bokföring (främst omkonteringar i Agresso då grundredovisning sker hos Staten Service Center)
- Tidsredovisning i Agresso (stöd till tidredovisningsansvarig)
- Systemadministration - Agresso (eventuella korrigeringar till följd av ändrad utbetalningsinformation från utbetalningsförslag, upplägg av behörigheter)
- Ta fram underlag i samband med utlämnande förfrågningar


Dina kvalifikationer

- Godkänd gymnasieexamen
- Minst fem (5) års erfarenhet av likartade ekonomiassistentarbete
- Goda kunskaper i Agresso och Excel
- Erfarenhet från statlig myndighet
- Goda kunskaper i Officepaketet


Meriterande är erfarenhet av (bör-krav):

- Visma Proceedo (leverantörsfakturahanteringssystem)
- Ärendehanteringssystemet Nyps (myndighetens verktyg som även finns inom regioner och landsting i Sverige)
- Tidredovisningsmodul -Unit4 Business World (Agresso)
- Arbetat med betalningsfiler och inläsning av försystemtransaktioner i Agresso


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2020
  • Ansök senast: 26 maj 2020

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024