Erfaren ekonomiassistent sökes till välkänt bolag i Helsingborg

Erfaren ekonomiassistent sökes till välkänt bolag i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Erfaren ekonomiassistent sökes till välkänt bolag i Helsingborg
Har du erfarenhet från att ha arbetat med ekonomi och har en relevant utbildning? Har du ett sinne för siffror och en administrativ ådra? Vill du få möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö på ett väletablerat bolag? Då ska du söka denna tjänst idag! 
ARBETSUPPGIFTER
Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter på en bolagets ekonomiavdelning. Du kommer få utföra en bredd av operativa uppgifter och har en viktig roll i att säkerställa leveransen av ekonomiska processer. Arbetsuppgifterna varierar men du kommer ansvara för praktiskt bokföringsarbete, kund- och leverantörsfakturor samt administrativt chefstöd. Du ges en unik chans att utveckla dina kunskaper och förvalta din potential och kommer på sikt delta i strategiskt förbättringsarbete. 
Du kommer exempelvis utföra arbetsuppgifter som: 
Kund- och leverantörsreskontra. 
Löpande bokföring. 
Bokslutsarbete. 
Administrativa uppgifter och chefsstöd. 
Kontroll av fakturor och kontering. 
Uppföljningar och kontoavstämningar. 
Besvara förfrågningar. 

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som Ekonomiassistent ser vi att du har ett gediget intresse för ekonomiområdet. Du har flerårig erfarenhet inom området och med fördel relevant utbildning. Därtill har du en fallenhet för siffror samt ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Du trivs med att arbeta självständigt, är initiativtagande och kan arbeta i ett högt arbetstempo. Vidare har du en känsla för detaljer, är kvalitetsmedveten och har en prestigelöshet som driver dig framåt. 
Viktigt för tjänsten: 
Flerårig erfarenhet inom området och/eller utbildning inom ekonomi. 
Van användare av Excel och andra affärssystem. 
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. 
God kommunikations- och samarbetsförmåga. 

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start omgående där du arbetar hos vår välkända kund i Helsingborg. Arbetstiderna är dagtid måndag-fredag och du tillhör ett större team som arbetar i trevliga lokaler. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult. Det finns goda möjligheter att i förlängningen få en anställning direkt hos vår kund. 
ÖVRIGT
Sök tjänsten genom att klicka på ”sök denna tjänst” längst upp på den här sidan. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Amanda Ring på via 0738-617273 eller amanda.ring@eterni.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eterni Sweden AB/Malmö
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2022
  • Ansök senast: 16 juni 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024