Erfaren ekonomiassistent till Fastighetsbolag i centrala Göteborg

Erfaren ekonomiassistent till Fastighetsbolag i centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi nu en erfaren ekonomiassistent till ett långt uppdrag med start i början/mitten av januari 2024. Är du öppen för en ny utmaning och vill komma till en härlig arbetsplats som är i ständig utveckling och där delaktighet, ansvar och tydlig kommunikation värdesätts? Då kan detta vara uppdraget för dig!

Du ingår i ett team och vår kund har lokaler mitt i centrala Göteborg.

Vad innebär rollen?
Som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ett större ekonomiteam och ingå i leverantörsreskontra-teamet som består av totalt fem medarbetare där alla hjälps åt. I din roll har du ansvar för alla fakturor som rör ett par av de orter i Sverige där bolaget finns representerat. Du kommer att hantera hela flödet av leverantörsfakturor, vilket innebär kontering, att säkerställa efterlevnad av attestordningen, säkerställa korrekt avdragsgill moms, utbetalningar samt avstämning av leverantörsreskontran i samband med bokslutsarbetet.

Du har många kontaktytor och känner dig trygg i att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av leverantörsreskontra och vill fortsätta att utvecklas i en liknande roll. Har du dessutom erfarenhet av kundreskontra eller ifrån fastighetsbranschen är det ett stort plus. Vår kund står inför ett digitaliseringsprojekt där de ska byta ekonomisystem, så viktigt är att du trivs i en snabb och föränderlig miljö. Vidare tycker du om att utveckla ditt arbetssätt och lära dig nytt samt vill arbeta i ett team och stötta dina kollegor. För att passa i gruppen bör du vara en självgående, ödmjuk och positiv person som är serviceminded. Du är van vid att arbeta mot korta deadlines och vill leverera med högsta kvalitet.

Ytterligare information om uppdraget:
Tjänsten är ett konsultuppdrag via SJR på 100% med start i början/mitten av januari 2024 och uppdraget löper på under 12 månader framöver. Arbetstid kl. 8-17, med flextid. Vår kund sitter i trevliga lokaler mitt i centrala Göteborg. Du kommer till ett spännande bolag som har ett genuint intresse för sina medarbetare.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Frida Dalevik på 0702-071131. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-11-08.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2023
  • Ansök senast: 8 november 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024