Erfaren ekonomiassistent till Göteborg

Erfaren ekonomiassistent till Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren och självgående ekonomiassistent med hög servicenivå till konsultbolag i Göteborg. Du kommer att arbeta i en bred och varierad roll där du ansvarar för leverantörsreskontra, fakturering, redovisning och löner.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent spänner ditt ansvar från kund- och leverantörsreskontra och löpande bokföring till månadsavstämningar och bokslut. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Leverantörsreskontra

- Fakturering av utgående kundfakturor och konsulttimmar

- Betalningar

- Löpande redovisning

- Månadsavstämning

- Skattedeklaration

- Bokslut och årsredovisning

- Löner till ca 20 anställda

Det ingår i tjänsten att vara behjälplig med diverse andra administrativa arbetsuppgifter inom företaget och på kontoret.

Vår kund arbetar i affärssystemen Visma och Crona Lön.

Vem är du?

Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent är att du har ekonomiutbildning motsvarande minst gymnasieekonom och har 3-5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning på ett mindre bolag. Du har god vana av olika affärssystem och det är en merit om du har arbetat i Visma.

- Goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) är ett krav

- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska är ett krav

Vi söker en trygg och självgående person. Du är en person som gillar att ta stort eget ansvar. Vidare är du handlingskraftig och en utpräglad doer. Du är noggrann och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Att du har ett intresse och nyfikenhet runt företagets verksamhet är viktigt. Sist men inte minst är du hjälpsam och serviceorienterad och tycker om att arbeta långsiktigt.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: under februari/mars 2024

- Omfattning: heltid

- Placering: Göteborg

- Direktrekrytering med goda anställningsvillkor

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2024

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024