Erfaren ekonomiassistent till Green Storage

Arbetsbeskrivning

Är du ekonomiassistent och har minst ett par års erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra? Har du intresse av IT-system och förbättringsarbete? Är du engagerad, strukturerad och gillar att arbeta i team samtidigt som du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter? Vill du arbeta i fastighetsbranschen? Om så kanske denna roll på Green Storage är något för dig!

Bakgrund

Green Storage är ett self storage-bolag som erbjuder kunder förvaringsyta utanför hemmet på ett enkelt sätt med hög tillgänglighet. Bolaget grundades 2015 med visionen att digitalisera förrådsbranschen och har sedan dess lyckats etablera sig som en av de största aktörerna i Sverige. Under 2022 slogs Green Storage ihop med 24Storage. Koncernen innefattar idag 39 förrådsanläggningar runt om i Sverige och koncernen har fortsatta expansionsplaner!

Totalt arbetar ca 30 medarbetare i koncernen varav merparten från det fina kontoret på Lindhagensgatan.

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiassistent på Green Storage tar du klivet in i en supporterande ekonomiroll där det finns stora möjlighet att utveckla dina redovisningskunskaper om du vill. Ditt primära huvudansvar är att säkerställa alla delar av leverantörsreskontran. Fakturorna scannas in med automatik varefter du säkerställer processen framåt, från attestering till betalning. Du är även den primära kontakten för leverantörerna.

Utöver att ha huvudansvaret för leverantörsreskontran kommer du att vara superuser i ekonomisystemet Xledger och ta en aktiv del i utvecklingsarbetet och även utbilda kollegor. Övriga arbetsuppgifter som ingår är bland annat att hantera avstämningar, sköta internfakturering, fakturering till hyresgäster (i dagsläget ca 20 stycken) samt veckovis likviditetsplanering. När du känner dig varm i kläderna är tanken att du även ska ta eget ansvar för vissa bolag i koncernen och härigenom utveckla dina ekonomikunskaper.

Green Storage arbetar med ett kontinuerligt förbättringsarbete vilket medför löpande projektarbeten tillsammans med kollegor. Utöver ekonomiassistenten består ekonomiavdelningen av ytterligare fyra funktioner; redovisningsekonom, redovisningschefen, CFO samt en business controller.

Din profil

Vi söker dig med relevant erfarenhet inom ekonomi/redovisning. Du har minst några års erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra och du har intresse för IT-system och utvecklingsarbete. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen är det positivt men det är viktigare att du är en ansvarstagande person som är noggrann, strukturerad och gillar att arbeta mot satta deadlines.

Du gillar att arbeta i ett tillväxtbolag med föränderlig miljö och expansion. Du är en positiv, öppen och prestigelös person som har lätt att hantera människor och bygger relationer och du förstår vikten av service.

För att trivas i rollen och företaget är det viktigt att du gillar att arbeta tillsammans med andra Ekonomifunktionen är som en kedja där varje individ fyller en viktig funktion och behövs för att avdelningens framgång!

Övrigt

I denna rekrytering samarbetar Green Storage med Capega och Margaretha Palmbäck. Ansök direkt då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via vår hemsida. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Margaretha Palmbäck på margaretha.palmback@capega.se eller 072-985 86 51. Välkommen med din ansökan!

Om Capega

Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

För mer information om nya tjänster, besök vår LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller www.capega.se (http://www.capega.se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Capega
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2022
  • Ansök senast: 8 juni 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024