Erfaren ekonomiassistent till statligt bolag.

Arbetsbeskrivning

Besitter du goda kunskaper inom reskontra och trivs i en roll där du får vara med och ifrågasätta, utveckla och effektivisera rutiner och processer? För vår kunds räkning söker vi nu en erfaren ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra.

Konsultuppdraget är ett vikariat som förväntas pågå i cirka 14 månader där du förväntas ta ett mer övergripande ansvar på leverantörsreskontran. I din roll kommer du att tillhöra ett trevligt reskontrateam som idag består av tre personer och du kommer att rapportera till redovisningschef.

Arbetsuppgifter:



• Daglig löpande redovisning, exempelvis Registrering av lev. fakturor och bokföring, kontoavstämningar, ombokningar, in-ut- och återbetalningar samt reskontrahantering såsom t ex kund- och leverantörsreskontra.

• Delta i och även självständigt driva förbättringsarbeten.

• Säkerställa god intern kontroll inom ansvarsområdet.

• Upprätta kontoavstämningar och säkerställa god kvalitet

• Löpande bokföring.

• Driva (och medverka i) övergripande utredningar.

• Delta i projekt. (implementering av e. fakturering t ex)

• Följa aktuella regelverk inom ansvarsområdet (BFL, ÅRL)

• Dokumentera och effektivisera rutiner och processer.

Om dig



För detta uppdrag söker vi dig som har minst 5 års erfarenhet som ekonomiassistent. Du har erfarenhet av reskontran och gärna med hela leverantörsprocessen, från faktura till betalning. Du har goda kunskaper inom Excel och uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har intresse av system och erfarenhet av IFS.



Som person är du analytisk, lösningsorienterad och nyfiken. Du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö och hitta lösningar på problem.



Ansökan

Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Har du frågor om rollen kontakta Matilda Zimdahl, Matilda.zimdahl@eqonomy.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess.

I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan.

Varmt välkommen att söka!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024