Erfaren ekonomiassistent till Stockholm

Erfaren ekonomiassistent till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Till vår kund vid Stureplan i Stockholm söker vi en erfaren och rutinerad ekonomiassistent. I tjänsten kommer du att arbeta med sedvanliga redovisnings- och ekonomiuppgifter. Vår kund är ett mycket framgångsrikt företag och har en liten och familjär organisation i Sverige och många internationella kontaktytor. På kontoret i Stockholm sitter fyra medarbetare.



Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent ansvarar du för löpande hantering av redovisningsflödet från fakturor och betalningar till månadsbokslut och rapportering. Exempel på arbetsuppgifter är:

- Fakturor och betalningar
- Löpande bokföring
- Avstämning av balansräkning
- Upprättande av månadsbokslut
- Hantering av moms, skatt, deklarationer och periodisk sammanställning


I rollen som ekonomiassistent rapporterar du till CFO och ni två tillsammans utgör företagets ekonomifunktion.



Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen är att du har många års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du är förmodligen civilekonom eller har annan ekonomisk utbildning som kan bedömas som likvärdig.

- Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav




Personliga egenskaper

Vi söker efter en ordningsam och analytisk person som också är ansvarsfull och plikttrogen. Du har förmågan att prioritera och strukturera ditt eget arbetssätt. Du levererar i god tid innan deadline och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Arbetet ställer krav på goda kommunikativa egenskaper och god samarbetsförmåga. Du är rak och tydlig och tycker om att arbeta självständigt. Som person är du också prestigelös och har hög integritet.



Mer om tjänsten

- Direktrekrytering
- Tillsättning: 1 januari
- Omfattning: heltid
- Placering: Stockholm




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Varför jobba på Andara Group?

Våra kunder brukar beskriva Andara Group som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Group Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Group är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Group är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2020
  • Ansök senast: 18 december 2020

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024