Erfaren Hr- och löneadministratör till Eways

Erfaren Hr- och löneadministratör till Eways

Arbetsbeskrivning

Eways är en rikstäckande laddoperatör som hjälper samhället att ställa om till fossilfrihet, genom att göra det enkelt att köra elbil. Vi är ingenjörer, entreprenörer, säljare, tekniker, ekonomer och servicepersoner med många olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Det som förenar oss alla är förändringsviljan och tron på en fossilfri framtid.
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare hos Eways gör du det, oavsett roll inom företaget. Har du erfarenhet av att ha jobbat brett med administration inom HR och löner, samt trivs med att jobba nära affären är vi intresserade av att träffa dig.
Vad vi erbjuder dig
• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med kunniga och hjälpsamma kollegor
• Goda anställningsvillkor med kollektivavtal


Arbetsuppgifter
Som HR- och löneadministratör rapporterar du till vår ekonomichef. Du har en nyckelroll hos Eways och arbetar nära verksamheten med ansvar för administration av HR- och lönerelaterade frågor. Du kommer att stötta chefer i verksamhetsnära personalfrågor så som rehabilitering, fackliga kontakter och MBL-förhandlingar. Du kommer också att ansvara för vår löneadministration och tillsammans med vår löneassistent göra löneberedningar, administrera årliga lönerevisioner och ha kontakt med myndigheter.
Din bakgrund
Vi söker dig som har en personalvetarutbildning eller motsvarande, följt av flerårig arbetslivserfarenhet inom administration av HR och löner. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönesystemet Visma 600. Du har god struktur och är engagerad i hur vi ständigt kan förbättra våra processer och rutiner för att säkerställa effektiva arbetssätt. Du talar och skriver svenska och engelska, är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Officepaketet.
För att trivas hos oss tror vi att du har en välutvecklad förmåga att samarbeta, är kommunikativ, affärsmässig och duktig på att hålla deadlines.
Då vi har verksamhet i hela landet krävs vana vid arbete via digitala kanaler. Resor kan förekomma.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Ikon Hedefalk, ikon.hedefalk@eways.se
Övrigt
Tjänsteställe: Huvudkontoret i Stocksund.
Heltid: 40 tim/vecka.
Flexibel arbetstid. Möjlighet att förlägga del av arbetstiden på distans.
Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Tillträde: enligt överenskommelse.
Ansökan skickar du till hr@eways.se
Sista ansökningsdag: 7 januari 2024. Urval kan komma att ske löpande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eways AB ASKIM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2023
  • Ansök senast: 7 januari 2024

Postadress

Stora Åvägen 21
ASKIM, 43634

Liknande jobb


27 april 2024

26 april 2024

Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024