Erfaren Inköpsansvarig, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 6 månader

- Uppdragsstart: Enligt ök.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast

- Omfattning: 100%

- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Arbetsbeskrivning
Tillsammans med en annan inköpare säkerställer du att företagets inköp görs så effektivt som möjligt. Du är aktiv i sökandet efter nya möjligheter för kostnadseffektiva inköp och jobbar tillsammans med två inköpsadministratörer. Ni hanterar inköp för två anläggningar och deras tillhörande mindre enheter i en viss region. Ni köper allt från entreprenadtjänster till maskiner och utrustning och agerar som projektinköpare i mindre projekt. Du arbetar i en inköparnätverk med andra inköpare och samarbetar med den centrala inköpsorganisationen.

Företaget tillämpar kategoristyrt inköp, så som taktisk inköpare måste du ta hänsyn till de gällande avtalen och säkerställa riktlinjernas efterlevnad. Du ansvarar inte för att upphandla avtal, utom lokala serviceavtal. Du samarbetar med beställarledningen för att skapa tydliga upphandlingsunderlag och en inköpstrategi.

Detta är en roll som kräver högt ansvar för det egna arbetet. Du jobbar med en liten grupp lokalt och har kollegor spridda över en viss region. Ett tätt samarbete med lokal ledning och alla beställare är en nödvändighet då deras behov styr alla inköp.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
Affärsmässig. Förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.

Helhetssyn. Du har förmågan att se till helheten och kan därmed ta hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll men agerar alltid i enlighet med vad som är bäst för hela verksamheten.

Mål- och resultatorienterad. Du är van vid, samt trivs med, att arbeta mot uppsatta mål med fokus på resultat. Vid förändring av målen ändras även din inriktning i arbetet, ständigt i korrelation till målen.

Problemlösande analysförmåga. Du arbetar väl med komplexa frågor och drivs av att analysera och bryta ned problem i sina beståndsdelar. Detta möjliggör för dig att lösa komplicerade problem.

Samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor, framförallt för att du kan relatera dig till dem på ett lyhört sätt. Du besitter förmågan att lyssna och kommunicera samt löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

Önskemål om personliga egenskaper:

Du är nyfiken, ansvarsfull, engagerad och vill vara med och skapa en klimatpositiv energiproduktion. Du älskar utveckling och arbetar gärna tillsammans med andra drivna kollegor. Du vågar lyfta problem och utmaningar i verksamheten och arbetar själv aktivt för att du och dina kollegor ska trivas och arbeta ännu bättre tillsammans.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i word-format

- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Senior Buyer - IT

Senior Buyer - IT

16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024