Erfaren kundtjänstmedarbetare inom logistik

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för kunds räkning en medarbetare till deskfunktionen inom trafik. Vår kund är ett stort internationellt logistikföretag som erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. De har 4000 medarbetare i Sverige och finns representerade på ett 50-tal orter. Du kommer att arbeta på vår kunds kontor på Lunda industriområde och dina arbetsuppgifter är mycket varierande. Du ska hantera bokningar, bevaka kvalitetsprecision och kommunicera både internt och med kunder via telefon och mail. Störst fokus ligger på att kvalitetssäkra leveranser och följa upp och utreda avvikelser. Det förekommer även viss ekonomisk uppföljning och fakturering. För att detta uppdrag ska passa dig bör du vara en skicklig problemlösare som på ett lugnt och metodiskt sätt tar dig an de frågor som dyker upp. Du har en förmåga att fatta snabba beslut och att reda ut orsaken till avvikelser och eliminera problem som stör transporterna. Utöver det är du givetvis mycket flexibel, lyhörd och stresstålig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från speditionsarbete samt att din utbildning är på minst gymanienivå, gärna med ekonomisk inriktning. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, behärskar du dessutom tyska är det mycket meriterande. Goda kunskaper i MS Office är önskvärt. Vi erbjuder dig ett uppdrag på ett expansivt och spännande företag där varje individ är viktig. Företagsledningen tror på varje medarbetares unika möjlighet att bidra till företagets utveckling och arbetar framgångsrikt med att skapa individuella karriär- och utvecklingsmöjligheter. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan idag, tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person!

Sammanfattning

Liknande jobb