Erfaren kundtjänstmedarbetare med administrativa färdigheter

Erfaren kundtjänstmedarbetare med administrativa färdigheter

Arbetsbeskrivning

Nu har du chansen att få arbeta i kundtjänsten på ett trevligt bolag med familjär känsla och en hög servicegrad. Hos vår kund råder en go stämning bland personalen och tidigare konsulter/ rekryterade medarbetare har trivts väldigt bra här. Just nu har man ganska mycket att göra och behöver därför förstärka det idag 3 personer starka kundtjänstteamet med ytterligare en duktig och serviceminded medarbetare.

Nu har du chansen att få arbeta i kundtjänsten på ett trevligt bolag med familjär känsla och hög servicegrad. Hos vår kund råder en go stämning bland personalen och tidigare konsulter/ rekryterade medarbetare har trivts väldigt bra. Just nu har man ganska mycket att göra och behöver därför förstärka det idag 3 personer starka kundtjänstteamet med ytterligare en duktig och serviceminded medarbetare.

Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket betyder att du kommer att ha din anställning hos oss på Manpower men tillbringa dina arbetsdagar på plats ute hos vår trevliga kund.

Start: ASAP
Längd på uppdraget: 6 månader initialt men för rätt person kan det bli förlängt alternativt övergå i en anställning hos kund.
Tjänstgöringsgrad: 100%, Arbetstiderna är 08.00-16.30, måndag till fredag. Och du förväntas arbeta från vår kunds kontor i Arlöv.

Arbetsuppgifter:

Som en av 4 kundtjänstmedarbetare på föetaget förväntas du arbeta självständigt med olika arbetsuppgifter inom administration och service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att;

* bemanna företagets växeltelefon och reception
* ta emot och behandla frågor och ärende, via e-post och telefon, från företagets ca 7000 kunder
* registrera avtal och hantera avtalsförändringar
* serva företagets chaufförer och säljare med avtals- och kundinformation via e-post och telefon.
* fakturera och hantera kundreskontran
* ta fram statistik/ rapporter i Excel

Detta är en admnistrativ roll som innebär mycket kontakter, både internt och externt, och det är viktigt att du trivs i en serviceorienterad och utåtriktad roll samtidigt som du gillar och har en fallenhet för administration.

Kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper:

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av kundtjänstarbete och administration och som trivs i en självständig roll med eget ansvar. Du har gymnasial- och/eller eftergymnasial utbildning, med fördel inom service eller ekonomi. Du är en serviceperson, ut i fingerspetsarna, som ser vad som behöver göras. Du är självgående och lyhörd för var du kan vara behjälplig så väl internt som mot kunder. Tidigare kollegor och kunder skulle beskriva dig som lösningsorienterad, kommunikativ, glad och positiv.

Då rollen innebär att du kommer att vara involverad i olika administrativa uppgifter är det viktigt att du är strukturerad och har en god förståelse för processer och logistik. I din arbetsroll är du stresstålig och kan hantera många parallella uppgifter samt har en god förmåga att prioritera din tid och ditt arbete. Du är noggrann, gillar att arbeta med siffror och har ett öga för detaljer. Din datorvana är mycket god och vi ser gärna att du har erfarenhet av Visma administration, Navision eller ett liknande affärssystem. Tjänsten kräver även goda språkkunskaper i både svenska och engelska, i tal som skrift, då kunder och leverantörer finns både i Sverige och i utlandet.

Låter detta som ett uppdrag för dig så ser vi fram emot att få ta del av din ansökan!

Vi arbetar med löpande urval varför uppdraget kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2023
  • Ansök senast: 3 oktober 2023

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023