Erfaren leverantöresreskontra ekonom med intresse för digitalisering sökes

Erfaren leverantöresreskontra ekonom med intresse för digitalisering sökes

Arbetsbeskrivning

Detta är en möjlighet för dig som arbetat flera år med leverantörsreskontran och vill vara med och implementera digital hantering av leverantörsfakturor.


Vem söker vi?
Vi söker dig som är utbildad på gymnasienivå inom ekonomi eller har annan relevant utbildning inom redovisning. Det viktigaste är din erfarenhet och din personlighet. Vi söker dig med många års erfarenhet av hela flödet inom leveransreskontra. Kunskap om hantering av E-faktura är meriterande men inte ett krav. Ett plus är om du har erfarenhet av Monitor som är vårt affärssystem.


Vilka är vi?
Nordentic är Skandinaviens största aktör på den tandtekniska marknaden med fjorton dentallaboratorier i Sverige och Danmark. Koncernen tillhandahåller ett full-servicekoncept och levererar alla slags tandtekniska arbeten till mer än 2000 tandläkare, både inom den privata och offentliga tandvården. Nordentic ligger i framkant när det gäller att implementera nya tekniker och har via sin erfarna personal spetskompetens inom alla tandtekniska konstruktioner och produkter (för mer info om oss se www.nordentic.com).
Vi drivs av en gemensam mission: Vi ska få Skandinavien att le.


Vad innebär rollen?
Tjänsten innebär att du, under projektanställningen, tar fullt ansvar för leverantörsreskontrahanteringen i två bolag. Du kommer huvudsakligen arbeta med:
löpande hantering av leverantörsfakturor i vårt affärssystem Monitor G5
viss löpande redovisning
viss kontoavstämning i samband med bokslut

Du kommer även medverka, tillsammans med en av oss på ekonomiavdelningen, i projektet att implementera e-fakturering med våra leverantörer. I slutskedet av projektanställningen är det troligt att vissa delar av dina arbetsuppgifter överlämnas till extern part.


Vi önskar att du:
är noggrann, strukturerad, serviceinriktad och prestigelös
trivs i rollen på en ekonomiavdelning och trivs med att samverka med kollegor och leverantörer.
utbildad inom ekonomi/redovisning med minst 5 års erfarenhet av leverantör reskontrahantering
har en erfarenhet av att arbeta i affärssystem liknade Monitor G5
trivs att arbeta i team i en föränderlig miljö
har en önskan och intresse av att lära sig nya digitala arbetssätt
pratar och skriver obehindrat på svenska



Tjänsten är i första hand en projektanställning på 100% med start omgående. Anställningen varar till 15 september.


Du kommer sitta med oss på Nordentic AB i Malmö. Välkommen med din ansökan/CV. Vi kommer ha löpande urval, med start omgående.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordentic AB Malmö
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 1 februari 2021

Postadress

Bellevuevägen 46
Malmö, 21772

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024