Erfaren löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Lindorff Group AB är ledande i Norden, och ett av de världsledande, inom hantering av kundfordringar och andra finansiella tjänster genom outsourcing. Lindorff omsätter 3 miljarder kronor och har 2 000 anställda i 10 länder. Lindorff Sverige AB omsätter 800 miljoner kronor och har 400 anställda. Lindorff Customer Services AB hanterar nordisk kundtjänst åt välkända företag inom våra affärsområden Telecom/Utility, Retail och Collection/Outbound. Kontoret är beläget i centrala Linköping och verksamheten bedrivs i trivsamma och moderna lokaler. I Linköping är vi för närvarande 120 anställda. Välkommen att läsa mer på www.lindorff.se. Nu söker vi en erfaren löneadministratör till vårt kontor i Linköping. Arbetsbeskrivning *Månatlig lönehantering, kontrolluppgifter och dylikt *Nyckeltal/Statistikrapportering (SCB, Alecta, Fora och dylikt) *Arbetsgivarintyg *Kontinuerligt utveckla och effektivisera lönehanteringen Kvalifikationskrav *Minst 3 års erfarenhet av löneadministration *Erfarenhet av arbete i de vanligast förekommande lönesystemen *Grundläggande kunskap i arbetsrätt *Erfarenhet av arbete med nyckeltal *Erfarenhet av arbete med kollektivavtal *Goda kunskaper i Officepaketet Vi ser gärna att du har en bakgrund där du arbetat med liknande uppgifter på ett medelstort företag eller på en revisionsbyrå. Utbildning *Gymnasium eller motsvarande *Kontinuerlig fortbildning Personliga egenskaper *Hög integritet *Noggrann *Ansvarsfull *Självständig *Systematisk och strukturerad *Sinne för siffror Tillträde Snarast eller enligt överenskommelse

Sammanfattning

Liknande jobb


Löneadministratör

20 augusti 2010

Löneadministratör

23 augusti 2010

Löneadministratör med goda IT kunskaper

28 april 2010