Erfaren lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Har du något års erfarenhet som lönekonsult och vill jobba i en roll med stort eget ansvar och nära kundkontakter? Vill du vara en del av ett team med nära sammanhållning som tillsammans jobbar för att utveckla branschens bästa leverans och kundupplevelse? Då måste du söka tjänsten som lönekonsult hos BDO Stockholm redan idag!

Om tjänsten

Som lönekonsult hos oss kommer du ha nära kontakt med våra kunder och arbeta med löneprocessen från ax till limpa. Rollen som lönekonsult på BDO innebär att arbeta proaktivt med våra kunder, utveckla kunduppdragen och kundrelationen samt att ge enastående service genom professionell rådgivning och konsultation.

Våra kunder finns inom olika branscher med varierande storlek och vi är alltid måna om att leverera den bästa kundupplevelsen. Det innebär att vi ständigt ser hur vi kan förbättra och effektivisera arbetet och jobba med kunden i fokus. Vi gör alltid det lilla extra för våra kunder. I och med BDOs globala nätverk jobbar vi även med internationella kunder.

Vi jobbar i systemet Hogia Lön+.

Vi söker dig som

• Har minst 2 års erfarenhet av att arbeta som lönekonsult på byrå.
• Har en YH-utbildning inom löneadministration.
• Har ett positivt förhållningsätt till digitala verktyg och processer.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska då BDO ingår i en global organisation.

Det är meriterande om du har jobbat i systemet Hogia Lön+.

Utöver ovan formella krav ser vi att du är en driven och framåt person med hög affärsmässighet. Du kan etablera och utveckla förtroendefulla kontakter både med våra kunder samt med kollegor. Vi ser även att du har lätt för att hantera olika system och gillar att underlätta ditt eget och dina kunders arbete genom digitalisering. Du kan hantera stressiga situationer och deadlines samt strukturerar upp ditt arbete självständigt. Framförallt har du ett stort driv i ditt arbete och vill tillsammans med oss leva upp till våra värdeord mod, vilja, fokus och engagemang.

Vi erbjuder dig

Hos oss ges du möjlighet att utveckla din kompetens och du får från första början stort ansvar samt möjlighet att påverka ditt arbete. Vår kultur är familjär och arbetsklimatet är öppet och rakt, vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. I och med den digitala förändringsprocess som branschen går igenom får du även möjligheten att utveckla din IT-kompetens och utmanas i hur man kan hitta den mest effektiva digitala lösningen för kunden.

BDO satsar på kompetensutveckling för medarbetaren i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag.

Vi erbjuder även ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt – trevliga kollegor!

Läs mer om BDO som företag här.

Vill du jobba hos oss?

Vad kul! Skicka i så fall in ditt CV och personligt brev redan idag då vi jobbar med löpande urval. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan.

• Start: Snarast möjligt med hänsyn till ev uppsägningstid
• Omfattning: Heltid
• Ort: Stockholm

Varmt välkommen med din ansökan!

Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Pettersson
018-185975

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BDO Mälardalen AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2021
  • Ansök senast: 1 juni 2021

Besöksadress

S:t Olofsgatan 35
None

Postadress

75330
0380, 75330

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024