Erfaren lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Erfaren lönekonsult till HRM Software i Växjö

Söker du en utvecklande tjänst inom ditt yrkesområde som Lönekonsult? Lockas du av att förverkliga kundens önskemål inom HR/lönesystem och har du på det ett intresse av effektiviseringar samt gillar att jobba tätt med dina kollegor? Då har vi ditt drömjobb!

Tjänsten innebär en anställning på HRM Software.

Arbetsuppgifter

Din huvudsakliga arbetsuppgift går ut på att stötta HRM:s erfarna säljare i kontakten med nya kunder av stora organisationer som önskar implementera ett nytt HR-/lönesystem. I det dagliga arbetet ingår att:

* Göra sambesök, både digitala och fysiska, med HRM:s duktiga säljare och främst ha kontakt med HR-/lönechefer på stora företag där din roll är att stötta våra säljare i vårt HR/Lönesystem med din kunskap av både lönehantering och system.
* Förbereda och genomföra demonstrationer av HRM:s system för kunden samt samla in kundspecifika önskningar genom behovsinsamling.
* Efter genomfört möte ansvarar du för att samordna svar på kundernas frågor om system och krav.

Du får en viktig roll i företaget och erbjuds en möjlighet att i nära samarbete med företagets kunder skapa affärsnytta och mervärde för såväl företaget som för kunden. Rollen innebär ett tätt samarbete med andra interna resurser inom HRM, såväl med utvecklings- & produktenheter som med HRMs kundstöds- och leveransenheter.

Din Profil

Det här jobbet passar dig som är förtroendeingivande och driven i ditt arbetssätt. Du har erfarenhet av och känner dig trygg i att arbeta i lönesystem. Du har troligtvis arbetat i en konsultativ tjänst tidigare, alternativt jobbat som implementationskonsult av system.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet och för att trivas i rollen brinner du för långsiktigt relationsskapande med bland annat några av Sveriges mest framgångsrika storbolag. Du är en naturlig teamspelare med stort kundfokus. För att trivas i rollen bör du känna dig trygg i presentationssammanhang samt drivas av variation i arbetsuppgifter.

HRM erbjuder dig en intressant personlig utveckling med möjlighet till stor egen påverkan av arbetssituation. Vi erbjuder vidare en miljö där du kommer att kunna arbeta med kunder i varierande storlek och i olika branscher. Viktigt är att du vill utvecklas långsiktigt tillsammans med HRM Software då vi befinner oss i en mycket spännande tillväxtresa.

Övrigt

Placeringsort: Växjö
Arbetstid: Vardagar, kontorstider
Omfattning: Tills vidare
Lön: Individuell lönesättning
Start: Enligt överenskommelse

Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. HRM har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Lisa Andersson§ på telefon 0734 36 81 02.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.

Om HRM Software

HRM Software har idag Sveriges senast utvecklade HR-/ lönesystem för stora organisationer. Systemet hanterar lön, personella resurser samt tid och bemanning - innovativt, personligt och tillgängligt - precis som ett HR-/ lönestöd ska vara! Det går bra för HRM Software. I takt med att vi har kapacitet för nya inspirerande uppdrag behöver vi förstärka med ny och erfaren kompetens. Brinner du för affärssystem, verksamhetsutveckling och tydliga resultat så finns det en god chans att du känner dig hemma här.

På kontoret i Växjö är vi cirka 60 drivna, erfarna och passionerade medarbetare med olika bakgrund. I säljteamet är vi i nuläget fyra medarbetare. Läs gärna mer på www.hrmsoftware.se

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carolina Löfgren
070-611 02 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 5 april 2022

Besöksadress

Solna
None

Postadress

17141
0180, 17141

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024