Erfaren lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Har du ett par års erfarenhet som lönekonsult och vill jobba i en roll med stort eget ansvar och nära kundkontakter? Vill du vara en del av ett kontor med familjär stämning och trevliga kollegor där alla hjälper alla? Då måste du söka tjänsten som lönekonsult hos BDO Uppsala redan idag!

Om tjänsten

Som lönekonsult hos oss kommer du ha nära kontakt med våra kunder och arbeta med allt från löpande lönehantering, redovisning av skatter, avgifter och statistik samt tolkning av kollektivavtal, lagar och regel. Du arbetar självständigt och ansvarar för olika uppdrag. Vi jobbar i flera olika system, där Hogia Lön+ är huvudsystemet.

Våra kunder finns inom olika branscher med varierande storlek och vi är alltid måna om att leverera den bästa kundupplevelsen.

Vi söker dig som

• Har minst 2 års erfarenhet av att arbeta som lönekonsult på byrå.
• Har en YH-utbildning inom löneadministration eller likvärdig utbildning.
• Har ett positivt förhållningsätt till digitala verktyg och processer.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska då BDO ingår i en global organisation.

Det är meriterande om du har jobbat i systemet Hogia Lön+.

Som person ser vi att du är positiv, lyhörd och hjälpsam. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och genomför alltid ditt arbete noggrant och strukturerat. Du kan etablera och utveckla förtroendefulla kontakter både med våra kunder samt med dina kollegor. Vi ser även att du har lätt för att hantera olika system och gillar att underlätta ditt eget och dina kunders arbete genom digitalisering. Framförallt har du ett stort driv i ditt arbete och vill tillsammans med oss leva upp till våra värdeord mod, vilja, fokus och engagemang.

Vi erbjuder dig

Hos oss ges du möjlighet att utveckla din kompetens och du får från första början stort ansvar samt möjlighet att påverka ditt arbete. Vår kultur är familjär och arbetsklimatet är öppet och rakt, vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. I och med den digitala förändringsprocess som branschen går igenom får du även möjligheten att utveckla din IT-kompetens och utmanas i hur man kan hitta den mest effektiva administrativa lösningen för kunden.

BDO satsar på kompetensutveckling för medarbetaren i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag.

Vi erbjuder även ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt – trevliga kollegor!

Läs mer om BDO som företag här.

Vill du jobba hos oss?

Vad kul! Skicka i så fall in ditt CV och personligt brev redan idag då vi jobbar med löpande urval. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan.

• Start: Snarast möjligt med hänsyn till ev uppsägningstid
• Omfattning: Heltid
• Ort: Uppsala

Varmt välkommen med din ansökan!

Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Pettersson
018-185975

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BDO Mälardalen AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2021
  • Ansök senast: 2 mars 2021

Besöksadress

S:t Olofsgatan 35
None

Postadress

75330
0380, 75330

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024