erfaren receptionsmedarbetare till  Randstads huvudkontor i Solna

erfaren receptionsmedarbetare till Randstads huvudkontor i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en driven person med positiv energi, som brinner för att leverera service i toppklass? Gillar du omväxlande arbete? Vill du vara en del av ett team? Skulle dina vänner och bekanta beskriva dig som utåtriktad, prestigelös, och ordningsam? Då tror vi att du är klippt och skuren för rollen hos oss på Randstad. Vi söker nämligen en kollega till vårt receptionsteam på Randstads huvudkontor i Solna och vi vet att just dessa egenskaper är nyckeln till framgång!

I rollen är du ansiktet utåt för Randstads verksamhet och blir en av våra absolut viktigaste representanter i mötet med kandidater, kunder och leverantörer. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med att förmedla Randstads varumärke och värderingar genom en rad varierande arbetsuppgifter där huvudfokus ligger på att bemanna receptionen för att ta emot och visa våra besökare till rätta. Dagarna är händelserika och består av många personliga möten där du med ditt starka engagemang servar både medarbetare och besökare kopplat till alla de olika aktiviteterna som är äger rum på vårt kontor. Teamet har gemensamt ansvar för planera bemanningen av vår chattfunktion och växel tillsammans med kollegor i motsvarande roll på kontoren i Malmö & Göteborg.

Varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. 
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. 

https://youtu.be/3sulmF9R9OY 



Ansvarsområden
Ta emot och säkerställa att alla våra besökare känner sig varmt välkomna till oss
Säkerställa att vår konferensavdelning är i fin ordning och att allt materiell finns tillgängligt inför olika typer av möten och konferenser liksom att beställa luncher och ordna med kaffe/fika 
Hjälpa till med teknisk utrustning i våra konferensrum
Administrera lån av olika tillbehör, resor samt kontering av fakturor
Felanmälningar och kontakt med hyresvärd och andra leverantörer
Inköp av kontorsmaterial mm
Bemanning av chatt och växel
Sköta internservicen på kontoret


Arbetstider
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra tjänster inleds med sex månaders provanställning och du kommer vara placerad på vårt nybyggda svenska huvudkontor i Solna. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av arbete i reception. 
Då du i rollen som receptionsmedarbetare har kontakt med många olika besökare och leverantörer till vardags krävs det att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Tekniskt nyfikenhet är en fördel och vi ser att du har jobbat med att stötta kollegor och medarbetare med hantering av teknisk utrustning tidigare. 

personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som;
är utåtriktad, som får energi av att omge dig med andra människor och som tycker om att hjälpa, representera och visa till rätta. 
är prestigelös, självgående och lyhörd och tar stort ansvar för både det egna arbetet och gruppens välmående och leverans. 
är punktlig och plikttrogen. 
är ordningsam och tycker om att arbeta strukturerat med hög kvalitet.


Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-11-15.
Urval kommer påbörjas efter sista ansökningsdag och de kandidater som uppfyller kvalifikationerna kommer att bjudas in att genomföra digitala urvalstester som nästa steg i rekryteringsprocessen efter den 15/11.
Vi ber dig därför hålla uppsikt på din mejl då kommunikation kring urvalsprocessen kommer ske via e-post.

Har du frågor som rör rekryteringsprocessen eller behov av anpassat stöd i ansökningsprocessen? 
Då är du varmt välkommen att vända dig till HR Talent partner Angelica Gustafsson via: 070 403 91 75 alternativt via: angelica.gustafsson@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2021
  • Ansök senast: 15 november 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024