OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren och självständig redovisningsassistent för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder inom finanssektorn. Uppdraget är på 3–6 månader med omgående start och omfattar främst arbete med delar av den löpande bokföringen. Uppdraget är på 100% och det finns möjlighet att arbeta hemifrån.
Dina arbetsuppgifter:
• Kontering av leverantörsfakturor
• Bokföring av omvänd tjänstemoms
• Skapande och hantering av betalningsfiler till/från bank
• Kontering av inkommande betalningar från inkassobolag
Kravprofil:
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
• Självständighet i att tolka översättningstabeller/mallar för kontering
• Stor systemvana, gärna erfarenhet av Business Central (BC)
• Erfarenhet av bokföring i olika valutor
• Noggrannhet och ett strukturerat arbetssätt
• Viljan att lära dig nya arbetsflöden och processer
• Erfarenhet av leverantörsflöden, inklusive ExFlow och attestering
Som person är du van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och att arbeta självständigt. Du har en god samarbetsförmåga och är lösningsorienterad och trivs i en dynamisk arbetsmiljö.
Låter detta som ett uppdrag för dig? Skicka då in din ansökan redan idag, då intervjuer sker löpande.
Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.
Välkommen med din ansökan!