Erfaren Redovisningsassistent till uppdrag med omgående start

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren och självständig redovisningsassistent för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder inom finanssektorn. Uppdraget är på 3–6 månader med omgående start och omfattar främst arbete med delar av den löpande bokföringen. Uppdraget är på 100% och det finns möjlighet att arbeta hemifrån.

Dina arbetsuppgifter:

• Kontering av leverantörsfakturor

• Bokföring av omvänd tjänstemoms

• Skapande och hantering av betalningsfiler till/från bank

• Kontering av inkommande betalningar från inkassobolag 

Kravprofil:

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Självständighet i att tolka översättningstabeller/mallar för kontering

• Stor systemvana, gärna erfarenhet av Business Central (BC)

• Erfarenhet av bokföring i olika valutor

• Noggrannhet och ett strukturerat arbetssätt

• Viljan att lära dig nya arbetsflöden och processer

• Erfarenhet av leverantörsflöden, inklusive ExFlow och attestering

Som person är du van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och att arbeta självständigt. Du har en god samarbetsförmåga och är lösningsorienterad och trivs i en dynamisk arbetsmiljö.

Låter detta som ett uppdrag för dig? Skicka då in din ansökan redan idag, då intervjuer sker löpande.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flipr AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2025
  • Ansök senast: 23 februari 2025

Liknande jobb


24 augusti 2010

Redovisningsekonom

23 mars 2010

Erfaren redovisningsekonom

11 mars 2010