OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi i Busslink är cirka 5 500 medarbetare som ger service inom linjetrafik över hela Sverige. Tillsammans jobbar vi för att sätta kunden i centrum, skapa säkerhet i trafiken, bidra med miljöhänsyn, visa respekt för varandra samt agera professionellt. Lönekontoret inom HK Personal söker en systemansvarig för HR-Plus som även kommer att arbeta med löneadministration. Arbetet består huvudsakligen i att ansvara för kvalitets- och utvecklingsarbete inom lönesystemet HR-Plus i relation till både produktions- och ekonomisystemen, samt att sköta lönekörning och löneadministration från ax till limpa. Vi söker dig som tycker om att arbeta självständig och i grupp, tar egna initiativ och är noggrann. Arbetet innebär mycket interna och externa kontakter varpå du bör vara social, driven, smidig och kommunikativ. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och mycket goda IT-kunskaper. Vidare har du mycket god erfarenhet av löneadministration, systemutveckling av lönesystem samt goda kunskaper i lagar och avtal. Erfarenhet inom ekonomi och redovisning är meriterande.