Erfaren systemtekniker klienthantering

Erfaren systemtekniker klienthantering

Arbetsbeskrivning

Vill du få IT-hjulen att snurra i finansmarknadens centrum? Är du en Systemtekniker som lockas av att jobba med utmanande arbetsuppgifter i en viktig samhällsfunktion för Sverige?



I rollen som Systemtekniker ansvarar du tillsammans med teamet för att upprätthålla och förvalta Riksgäldens klientplattform och dess tillhörande infrastruktur. Arbetet sker i nära samarbete med Riksgäldens verksamhet och kollegor på IT. 

Riksgäldens IT-avdelning består av fyra enheter: IT Infrastruktur, IT Service, IT Utveckling samt IT Projekt & utvecklingsstöd och består av cirka 55 medarbetare. Arbetet sker i mindre verksamhets- och enhetsöverskridande team där kunskapsnivån är hög, beslut fattas snabbt och varje individ är viktig.

Här erbjuds en arbetsplats där egna initiativ och idéer uppmuntras med en stark betoning på samarbete inom och mellan teamen. Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalitet genomgående, samtidigt som balansen mellan privatliv och arbetliv är viktig för individens välmående.

Tjänsten innebär:


• Drift och förvaltning av enhetens produkter och verktyg
• Utveckling och omvärldsbevakning inom området
• Problemlösning rörande plattformen
• Efterlevnad enligt arkitektur/-säkerhetsriktlinjer
• Konfigurering/installation och löpande uppgradering av plattformen
• Dokumentation av rutiner



Du ska ha:


• Högskoleutbildning eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet som är kopplat till tjänsten.
• Erfarenhet och kunskap om Microsoft Endpoint Configuration Manager (SCCM)
• Erfarenhet och kunskap om Group Policy inkl AD-administration.
• Erfarenhet och kunskap om Powershell
• Erfarenhet och kunskap om Windows 10
• Mycket god kunskap om helheten och grundläggande infrastruktur inom klienthantering inom IT.
• Mycket goda kunskaper i svenska och behärska engelska i tal och skrift.
• Vara svenskt medborgare

Det är meriterande om du har erfarenhet av: 


• Klienthårdvara
• Service Manager/Orchestrator 

Vi kommer att lägga stor vikt vid pålitlighet och lämplighet till tjänsten samt dina personliga egenskaper.



Du som person

För att passa in i rollen är det viktigt att du har ett högt automatiseringstänk, förmåga att hålla dig uppdaterad i vad som händer inom våra områden samt att du har en hög problemlösningsförmåga
Du behöver vara ansvarstagande, kvalitetsmedveten och ha en tydlig yrkesstolthet som gör att du gärna lär av, lär ut och samarbetar med dina kollegor. Du är stresstålig och benägen att ge god service. Du är även respektfull i både relationer och i ditt sätt att kommunicera samt att du kan anpassa dig till målgruppens behov. Du arbetar lika bra i team som individuellt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid pålitlighet och lämplighet till tjänsten samt dina personliga egenskaper.

Övrig information

Välkommen att ansöka med CV, personligt brev och examensbevis via www.riksgalden.se/jobb, senast den 23 maj 2021. Ange referens 2021/423. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst och tillämpar sex månaders provanställning. För information om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Helena Tillvèn på tel.08-613 52 43 och angående rekryteringsprocessen och övriga frågor HR-Partner Paul Pedersen på tel. 08-63 46 15. Fackliga representanter är: Ellen Karlberg, Saco-S och Lena Niklasson, ST-Riksgälden som nås via växeln: 08-613 45 00.



Om Riksgälden

Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens pengar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. Vårt kontor finns i centrala Stockholm och vi är drygt 220 anställda. Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt. Våra värderingar präglas av öppenhet, trygghet och professionalitet i utförande av vårt arbete. Riksgälden strävar efter att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare, där mångfald, olika erfarenheter, kompetens och bakgrunder tas tillvara. För mer information se riksgalden.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Norström, Upplåningschef
0705485299
Jörgen Eklund, Kommunikationschef
08 613 45 95
Eva Cassel, Avdelningschef
08-613 47 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksgälden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2021
  • Ansök senast: 23 maj 2021

Besöksadress

Jakobsbergsgatan 13
None

Postadress

Jakobsbergsgatan 13
Stockholm, 10374

Liknande jobb


16 maj 2024

IT-Tekniker

16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024