OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work söker för kunds räkning en VD-assistent. Den nordiska VD:n för vårt kundföretag är i behov av stöttning av en VD-assistent på heltid minst fram till årsskiftet. Vi har haft ett samarbete med kundföretaget under en längre tid och våra konsulter som arbetar där idag trivs mycket bra då det är en omväxlande miljö där man får möjlighet att lära sig mycket.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos kundföretaget. Uppdraget är initialt på sex månader fram till årsskiftet med chans till förlängning.
ARBETSUPPGIFTER
Som VD-assistent kommer du att arbeta som ett viktigt stöd och högra hand för den nordiska VD:n samt övriga kontoret. Arbetet kommer att bestå av både administrativa, projektbaserade och kundnära arbetsuppgifter i en omväxlande och fartfylld miljö. Du kommer att vara det första steget för kontakten med VD:n och hantera mycket viktig, konfidentiell information.
Du kommer till exempel att:
Ta emot inkommande telefonsamtal och mail samt besvara dessa enligt uppsatta rutiner
Hantera VD:ns omfattande kalender och sätta upp strategiska prioritetsordningar för aktiviteter och möten
Ansvara för VD:ns reseprogram och koordinera konferenssamtal, både nationella och globala
Förbereda inför möten samt hantera interna dokument som exempelvis rapporter och presentationer
Samarbeta med övrig personal på kontoret samt andra kontor för att planera och koordinera aktiviteter
Detta är en mycket spännande möjlighet för dig som erfaren VD-assistent att ta dig an nästa steg i karriären. I denna roll får du stora möjligheter att påverka strukturen för ditt eget arbete och rollen är mycket viktig för vårt kundföretags fortsatta lönsamhet och effektivitet genom VD:ns arbete. Uppdraget sträcker sig på sex månader fram till årsskiftet med chanser till förlängning.
VI SÖKER DIG SOM
Har gedigna erfarenheter, minst sju år, av att arbeta som VD-assistent på ledningsnivå i en internationell organisation.
Mycket goda datorkunskaper och är bekväm i Officepaketets samtliga delar
Eftersom det är en internationell organisation talar du utöver svenska även engelska obehindrat och på ett professionellt sätt
Som person är du förtroendeingivande och ansvarsfull eftersom du kommer att hantera konfidentiell information. Vidare är du en sann problemlösare med mycket god förmåga att kunna prioritera och skapa en struktur för både ditt och andras arbete. Eftersom arbetet stundtals kan innebära hög arbetsbelastning är du stresstålig och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Därtill har du en stor kommunikativ förmåga och kan anpassa din kommunikation till både medarbetare, ledning och externa kontakter.
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.
START: Juni
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid 6 månader med chans till förlängning
UPPSKATTAD ARBETSTID: Kontorstider, vardagar. Resor kan förekomma i tjänsten och vid intensiva perioder kan det krävas övertidstimmar.
PLATS: Kista
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Hedvig Svärd
Konsultchef Elin Jacobsson
Konsultchef Kim Ericsson
08-56 24 67 29
Konsultchef Sara Frykedal
Konsultchef Amanda Uvemo
Konsultchef Amanda Uvemo
08-52 25 4904
Konsultchef Jesper Gustafsson
Konsultchef Stefanie Olsson
08 522 576 90
0736 44 41 62
Rekryteringskonsult Jonna Ström
Konsultchef Freja Birkhammar
08-56246735