Erfarenhet av teknisk support? Se hit!

Erfarenhet av teknisk support? Se hit!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av teknisk support och vill ta ett nästa steg hos ett företag där man förenar starka insatser i rollen med både TV-spel och flipperturneringar? Vår kund har ett team om 5 Applikationsspecialister som ser fram emot att du börjar hos dem. Därför: om du kommer från exempelvis en 1st line eller roll som on site-tekniker och dessutom kan lite SQL: sök den här rollen där du får arbeta med stort eget ansvar i ett team där man trivs på riktigt!

OM TJÄNSTEN
Här ansluter du till ett team bestående av 5 Applikationsspecialister. Det som främst personifierar teamet är att man vill, och får, arbeta under mycket eget ansvar utifrån de arbetssätt som passar den individuella medarbetaren. Du kommer vara kundansvarig för ett antal kunder. Ditt ansvar är att säkerställa att deras applikationer fungerar som de ska genom att bland annat planera och genomföra uppdateringar av programvara samt hantera inkommande ärenden som 1st line-supporten eskalerar vidare till dig.

Din nya arbetsplats finns i nyrenoverade lokaler vid Solna strands tunnelbanestation. Utöver dina teammedlemmar leds teamet av en chef som varit på företaget i 6 år och som sätter högt värde i att inte detaljstyra ditt arbete. Däremot jobbar din nya chef hårt för att tillgängliggöra sig själv för teamet när de behöver ett bollplank och stöttning. Du kan dessutom räkna med att han kommer ha förståelse för eventuella utmaningar du står inför: han har nämligen själv arbetat i rollen tidigare.

Du erbjuds


* Långsiktig anställning. Du inleder som konsult via Academic Work och om båda parter är nöjda med samarbetet är ambitionen att du går över till en fast anställning hos vår kund.
* Dedikerad konsultchef. Utöver din chef hos vår kund kommer även Sabrin Kanone (som ansvarar för rekryteringsperioden) följa med genom hela uppdraget utifrån en uppföljningsplan som du och Sabrin lägger tillsammans.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som Applikationsspecialist är du kundens kontaktperson hos vår kund.
Det innebär att dina dagar fylls av arbete som bland annat:


* 2nd line support med ärenden kring företagets egenutvecklade mjukvarulösningar för fakturering, mätvärdeshantering och leverantörsbyten.
* Uppgraderingar och hotfixar.
* Viss teknisk dokumentation
* Workshops och utbildningar med kunder där du anser det nödvändigt.


I rollen är fokus att hitta långsiktiga lösningar både på inkommande ärenden men även proaktivt arbete för att undvika framtida fel.

VI SÖKER DIG SOM
För den här rollen söker vi främst rätt person som vill komma in och ta nästa steg med hjälp av dina teammedlemmar: ett gäng kompetenta specialister. Det innebär att du kanske inte möter alla de krav vi listar nedan, men detta kan kompenseras av långsiktigt intresse och hunger att bli riktigt bra på ditt jobb.

För att vara aktuell för rollen ser vi att du:


* Hanterar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift då båda språken förekommer i dialog med kollegor samt kunder.
* Har tidigare erfarenhet av teknisk support och vill ta nästa kliv
* Har viss erfarenhet/kunskap inom SQL.


Det är dessutom meriterande men absolut inget krav om du har erfarenhet av ärendehanteringssystem, support av affärssystem eller erfarenhet av support från energi eller telecom-bolag.

Som person är du:


* Nyfiken och orädd – du ser fram emot att komma in i teamet och lära dig för att på sikt bli riktigt duktig.
* Relationsskapande – du är som sagt ansvarig kontaktperson för dina specifika kunder och kommer därmed bilda relation med dessa.
* Intresserad av teknik – vi tror att du har ett stort teknikintresse för att trivas i rollen.


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid tillsvidare
* Placering: Solna Strand, Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024