Erfarna ekonomiassistenter sökes för roliga uppdrag

Arbetsbeskrivning

SW är ett rekryterings- och bemanningsföretag som verkar inom hela tjänstemannasegmentet men främst inom ekonomi, bank och finans. Vi söker i nuläget efter erfarna ekonomiassistenter för spännande framtida uppdrag.

Tjänstebeskrivning/ Arbetsuppgifter
Rollen som ekonomiassistent kan variera beroende på både tjänst och kund. Det är däremot viktigt att du har en god förståelse för hela flöden samt känner dig trygg i att ansvara för delar inom dessa. Arbetsuppgifter som kan förekomma är:

- Löpande redovisning

- Leverantörsreskontra

- Kundreskontra

- Bidra vid både månads- och årsbokslut

- Kredithandläggning

- Ha daglig kontakt med kunder och leverantörer

Som ekonomiassistent hos någon utav våra kunder kan du erbjudas alltifrån mer rutinbaserade arbetsuppgifter till mer expansiva roller där du förväntas bidra och växa i ekonomiassistentrollen. Så har du arbetat i några år och vill ta steget vidare i din karriär så är det just Dig som vi söker.

Lämplig bakgrund
Vi söker Dig som har en eftergymnasial utbildning i form av antingen universitet/högskola alternativt yrkeshögskola. Du bör ha ca 3 års erfarenhet som ekonomiassistent och besitta en god förståelse för ekonomiarbetet i stort. Du har erfarenhet från ekonomisystem/affärssystem och är generellt systemvan. Vidare önskar vi att du har goda kunskaper i Office-paketet samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person är du driven, framåt och ansvarstagande. Du är hängiven i ditt arbete och ger det lilla extra. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete.

Viktig information
Ovanstående kan antingen innebära ett konsultuppdrag med anställning hos SW alternativt direktrekrytering till kund. Anmäl ditt intresse snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Bergsman, 08-407 55 55.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Skantz
+46 8 407 55 66
Simon Jordal
+46 84075568
Stefan Lidman
+46 8 407 55 65
Marie Bergsman
08/407 55 55
Erik Bodin
+46 84075569
Marie Bergsman
+46 08-4075555
Ulrika Eklund
+46 40 665 51 50
Carina Johnsson
+46 8 407 55 62
Frida Bjerkman
+46 08 407 55 52
Anette Skantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 26 april 2017

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20 Box 7420
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024