ERP-support med erfarenhet av ekonomisystem

ERP-support med erfarenhet av ekonomisystem

Arbetsbeskrivning

Vill du förena dina goda kunskaper inom affärssystem med din fallenhet för problemlösning och service? Vår söker en supportmedarbetare inom Business Solutions till vår kund inom fastighetsbranschen. Du kommer att vara en del av ett gott gäng som tillsammans arbetar för att förenkla användarnas vardag på jobbet. Placering är i centrala Göteborg.
Uppdraget startar så snart vi funnit rätt person.

Arbetsuppgifter
Din främsta uppgift som en del av företagets Business Solutions-funktion att fungera som en supportfunktion för användare av ekonomisystem och övriga affärssystem både internt och externt. Du kommer att hantera och dokumentera ärenden i ärendehanteringssystem. Du kommer att fungera som en brygga mellan IT och ekonomi, och kommer att samarbeta med IT-support då vissa ärenden angränsar till ren IT. Till en början kommer du att hantera ärenden som rör användaradministration så som onboarding/offboarding.

Du kommer även att fungera som ett verksamhetsstöd och få en god kontakt med användarna på plats och på distans. Därutöver kommer du att hantera övrig administration runt systemen så som uppdatering av mallar, lathundar etc.

Över tid kan du få möjlighet att komma djupare in i systemen i takt med att du utvecklas vidare i din roll.

Din profil och kvalifikationen
Rätt person har tidigare erfarenhet av system så som Agresso/Business World, Dynamics/AX och/eller SAP. Du har därav förståelse för samt erfarenhet utav området IT-ekonomisystem. Kanske har du erfarenhet av support 1st/2nd line och har kännedom kring ITIL? Eller har du en bakgrund inom ekonomi och vill testa på någonting annat? Då kan detta vara någonting för dig!

Som person är du pedagogisk, service minded och lättlärd. Du har lätt för att dokumentera processer, beskrivningar, vägledningar m.m. Du är självständig och har samtidigt lätt för att samarbeta med andra i grupp.

Ansökningar behandlas löpande så tveka inte att registrera din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd – ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Agnes Janson på 0734-159393 eller agnes.janson@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 10 februari 2020
  • Ansök senast: 10 maj 2020

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024