Etableringslots Norrköping, arabisktalande

Arbetsbeskrivning


Personalstrategerna är ett auktoriserat företag som finns i hela Sverige med ca 50 kontor och 170 anställda. Vi erbjuder arbetsmarknadstjänster och omställning bl.a. Program till Nytt Jobb till offentliga och privata kunder samt fackliga organisationer, förstärkt arbetsträning & rehabilitering, rekrytering & bemanning, starta eget utbildning & rådgivning.
Hos oss finns många kompe­tenser samlade bl.a. arbetsterapeuter, psyko­loger, resursvägledare. Årligen utvecklar vi ca 11 000 personer som identifierar sina styrkor och ser sina möjligheter.


Vi söker nu en Arabisktalande coach/etableringslots till vårt kontor i Norrköping
Tjänstens innehåll i huvudsak

Vi söker nu en person som kan jobba tillsammans med oss för att lotsa människor från andra länder in i det svenska arbetslivet. Målet är jobb!

Som etableringslots kommer du att möta personer med skiftande utbildningsnivå och kompetens. Genom personliga möten, seminarier och kontakter med arbetsgivare är ditt uppdrag att leda våra lotsdeltagare framåt till ett arbete. Att du ser och bidrar till att lyfta fram deltagarnas färdigheter & kompetens kommer att vara avgörande för deltagarnas framgång. Liksom ditt arbete med att skapa nya och goda relationer med arbetsgivare i Norrköping med omnejd.

I arbetet ingår även att stötta våra deltagare med andra frågor som kan dyka upp då man som ny i Sverige ska finna sin tillvaro i landet, såsom kontakter med andra myndigheter, banker, utbildningsanordnare.
Erfarenhet och kompetens

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att handleda/coacha människor med olika bakgrunder. Kanske har du tidigare arbetat som tolk, lärare, i en förening eller liknande och hjälpt människor att komma in i det svenska arbetslivet och samhället.

Du drar dig inte för att ta och skapa nya kontakter. Det är meriterande om du har ett stort nätverk i Östergötland.
Krav

För att vara behörig att arbeta med lotsuppdraget behöver du uppfylla minst 1 av nedanstående krav.

- Minst ett års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med den aktuella målgruppen i Sverige och därmed ha erfarenhet av bland annat integrationsprocessen.

- Minst ett års dokumenterad erfarenhet av att leda coachande samtal.

- Dokumenterad god kunskap i arbetsmarknad och samhälle.

- Dokumenterad erfarenhet av studie- och yrkesvägledning.

- Dokumenterad branschkunskap.

Du behärskar både svenska och arabiska flytande. Meriterande om du  även kan dari och engelska.

Goda datakunskaper är en förutsättning för tjänsten då arbetet innehåller en stor del administration och dokumentation.

Mycket god social kompetens och en förmåga att på ett professionellt sätt kunna möta människor med olika bakgrund, erfarenhet och förutsättningar.

Egenskaper

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad och kreativ.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Frågo besvaras av Rihab Majid 0761-810 833

Ansökan via vår hemsida: www.personalstrategerna.se 
, rubrik Lediga tjänster

Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb där du bidrar till att göra skillnad för andra människor!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Lundström

Mathias Agocs

Johanna Andersson

Sara Stenlund

Sofie Laakso

Dragana Lazic

Maria Lind

Camilla Nyström

Gerd Svanberg

Frida Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Personalstrategerna AB Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 24 januari 2014

Besöksadress

Fristadstorget 8A
None

Postadress

Fristadstorget 8A
Eskilstuna, 63220

Liknande jobb


Handledare

2 april 2024

1 april 2024