OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nyköping ligger vid kusten en timme söder om Stockholm. I kommunen arbetar ca 4.000 personer för att uppfylla målen om service, professionellt bemötande och tillgänglighet samt möta de utmaningar som ställs på en region i stark tillväxt.
Mångfald gynnar utvecklingen. Vi eftersträvar därför en jämnare köns- och åldersfördelning samt varierad etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare.
Kommunen arbetar kontinuerligt med att ge alla arbetsplatser förutsättningar för ett medskapande och ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger därför stor vikt vid att Du delar kommunens värdegrund och medarbetarpolicy.
För mer information: www.nykoping.se
I Nyköpings kommun satsar vi på hälsofrämjande insatser för våra medarbetare och har därför infört rökfri arbetstid.
ARBETSUPPGIFTER
Nyköpings Arenor är ett helägt kommunalt bolag och en verksamhet som är under utveckling.
Det blir en helt ny avdelning som kommer att arbeta med att öka effekterna av våra arenor och deras evenemang. Det är ett mycket spännande arbete som ska leda till att vi uppnår våra mål i kommunen med tillväxt, besöksnäring och folkhälsa. I verksamheten kommer drift av våra kultur- och idrottsarenor samt evenemang att ingå. Rosvalla besöktes av 1,1 miljon människor och byggnationen av en ny idrottshall är klar i september . Bland kunderna finns både föreningar, företag och privatpersoner.
Här kommer vi att ta ny sats med nya visioner.
Vi söker nu en evenemangssamordnare som är mycket duktig på både sälj och projektledning samt en duktig adminstratör. En person som är beredd på att det mesta kan hända och är flexibel både över arbetstider och uppgifter. Vi arbetar som ett lag och hjälps åt.
Bland arbetsuppgifterna ingår att sälja in Nyköping och våra arenor så att vi får de bästa evenemangen hit. Kunna arbeta både kommersiellt och med uppdrag från kulturnämnden och övriga verksamheter. Sköta allt praktiskt med bokningar, biljettrapportering, webbpubliceringar och produktion av kulturprogram med hjälp av kommunikationsavdelningen. Beställa mat och sköta om våra artister och sköta planering kring personal och biljettkassor och projektleda olika evenemang. Bära och rigga inför föreställningar. Sköta fortlöpande kontakter med arrangörer och göra dem nöjda. Vara med och utveckla biljettsystemet. Jobba med marknadsföring så vi når rätt målgrupper. Genomgång med tekniker och vara en fixare.
Var med oss i ett spännande utvecklingsskede och få möjlighet att arbeta i fantastiska Nyköping!
KVALIFIKATIONER
Du som söker ska:
• ha erfarenhet av liknande arbete och vara kreativ
• ha erfarenhet av försäljning och att ta hand om kund
• ha mycket goda datakunskaper och kunna Officepaketet samt ha kunskap om att lägga ut på hemsidor
• ha god förmåga att arbeta självständigt och strategiskt
• kunna ta egna initiativ och driva utvecklingen av verksamheten framåt i positiv anda
• vara kommunikativ och pedagogisk
• vara noggrann, analytisk och ha god planeringsförmåga
• kunna vara flexibel då arbetet kräver mer tid under vissa perioder
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Nilsson
0155-24 84 04
Åsa Johansson
0155-24 81 83
Anna Möller
0155-24 85 59
Harriet Suomi-Forssblad
0155-45 75 19
Pekka Haapanen
0155-24 89 92
Per Norrhäll
0155-24 84 70
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155 – 45 74 20
Vision Åsa Johansson
0155-24 81 83
Akadermikerförbundet SSR Anna Möller
073-662 23 95
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155-45 74 20