Eventkoordinator till stort mediaföretag i centrala Stockholm

Eventkoordinator till stort mediaföretag i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet av event och vill utvecklas hos en av Sveriges största mediekoncerner? Har du tidigare arbetat som eventkoordinator eller motsvarande och har god förmåga att hålla en hög servicenivå i ett stundtals högt tempo? Vi söker nu för kunds räkning en erfaren eventkoordinator med start i maj. Låter det som ett uppdrag för dig? Då ser vi fram emot din ansökan – redan idag!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som eventkoordinator på en av Sveriges största mediekoncerner kommer du ha varierande och omväxlande arbetsuppgifter i en operativ roll. Du kommer samarbeta med teamet som dels består av marknadsförare, projektledare och deltagarsäljare. De skapar innehållet och du är med och stöttar dem med den praktiska planeringen, administrationen och genomförandet av evenemangen. Du får möjlighet att ansvara för koordineringen av allt från frukostmöten till stora konferenser och galor då teamet genomför omkring 350 event varje år för kända varumärken. Kontoret är beläget på Kungsholmen men du kommer även vara ute på flertal event runtomkring i Stockholms innerstad. Resa till Göteborg kan tillkomma.


Exempel på arbetsuppgifter:


Ansvara för deltagaradministration
Ta hand om planering, förberedelser och genomförande av evenemangen; allt från att boka lokal, göra beställningar och förberedelse av material, tryck och dekor till att hjälpa till med tekniken och att vara på plats under eventen.
Kontakt med utställare, talare, leverantörer och hantera rese- och hotellbokningar.
Delta under eventen och bemöta besökarna
Hantering av nätverksregistren.
Skapa PowerPointpresentationer och användning av Indesign.
Uppföljning, utvärdering och analys av eventen samt skicka underlag inför fakturering 


Arbetstider
Startdatum Maj. Heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. Provanställing om 6 månader tillämpas. Arbetstid: Mån-fre.

Kvalifikationer
Det här behöver du:
Arbetat med liknande arbetsuppgifter under 2-3 år, där du ansvarat för koordineringen, planeringen respektive genomförandet av större event.
Har goda kunskaper i Officepaketet och är duktig på att göra presentationer i PowerPoint.
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då båda språken används dagligen.
Det ses som meriterande om du har utbildning inom event/projektledning och erfarenhet av Indesign och Photoshop , dock ej ett krav.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad, engagerad och klarar av att hantera flera arbetsuppgifter parallellt i en fartfylld och varierad vardag på jobbet. Du är prestigelös inför att arbeta med alla sorters uppgifter och du har förmågan att arbeta proaktivt samtidigt som du kan prioritera och arbeta effektivt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2020-02-24, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2020
  • Ansök senast: 24 februari 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Konceptutvecklare till Evenemangsavdelningen

Konceptutvecklare till Evenemangsavdelningen

21 februari 2024

12 februari 2024

7 februari 2024