Eways söker Stödhandläggare, Region Syd

Eways söker Stödhandläggare, Region Syd

Arbetsbeskrivning

Vilka är Team Eways?
Eways är en snabbväxande och oberoende laddoperatör som hjälper samhället att ställa om till fossilfrihet genom att göra det enkelt att köra elbil. Eways är i dag den ledande oberoende laddoperatören med över 25 000 smarta laddpunkter över hela landet.
Idag består Team Eways av över 130 engagerade medarbetare, som utspritt över ett 20-tal kontor runt om i hela landet verkar för en grönare framtid. Vi är ingenjörer, entreprenörer, säljare, tekniker, ekonomer och servicepersoner med många olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Det som förenar oss alla är förändringsviljan och tron på ett fossilfritt samhälle.

Hos Eways får du
▪ Chansen att arbeta i ett snabbväxande GreenTech-företag som bidrar till ett hållbart samhälle.
▪ En möjlighet att påverka din egen roll och framtid i en bransch där du verkligen kan göra en positiv skillnad för samhället och kommande generationer.
▪ En positiv och energifylld arbetsplats med stark och familjär sammanhållning.
▪ Möjlighet till en karriär i bolagets snabba tillväxt, såväl i Sverige som internationellt.


”Det här är en mångsidig roll med mycket kundkontakt och stor del administration som kräver noggrannhet och struktur. Här har du mandatet att ansvara för ditt område och arbetsuppgifter, samtidigt som det finns ett starkt stöd inom teamet. Det roligaste på Eways är att vi är så nära varandra och har goda relationer inom teamet. Vi har roligt om dagarna och finns för varandra yrkesmässigt samtidigt som vi är duktiga på att ta pauser ihop och skapa god sammanhållning. Ansvar och tillit är också en del av framgången!”
- Emelie om att jobba på Eways och ekonomiavdelningen

Rollen som Stödhandläggare
Eways uppdrag ökar och som Stödhandläggare är du behjälplig med att supportera de kunder som vill investera i en ny laddstation och nyttja de finansieringsmöjligheter som EU och Sverige tillhandahåller. Det är huvudsakligen företagare, bostadsrättsföreningar och samfälligheter som efterfrågar vår hjälp att hantera bidragsansökningar. Ofta ansvarar vi på Eways för hela processen, dvs. från platsbesöket till driftsättningen av färdiga laddstationer. Denna stödhantering blir då en naturlig del av processen.


Dina primära arbetsuppgifter och ansvar
Som Stödhandläggare planerar, genomför och följer du upp stöd- och bidragsansökningar för Grön teknik, Ladda bilen-stödet samt Klimatklivet (publik laddning). Du hjälper våra kunder med själva ansökningsprocessen, vilken innebär allt från att fylla i en blankett, invänta besked samt slutrapportera när åtgärden är utfärdad. Du kommer att agera koordinerande part för ekonomiteamet vad gäller bidragsansökningar och håller daglig dialog inom teamet. Du har således en övergripande översikt och samordning av ärenden samt säkerställer att allt sker enligt tidsplan.
Du kommer att vara kontaktperson gentemot kunder, leverantörer och myndigheter, samt andra lämpliga organ vad gäller just bidrag och stöd. Du har även ett nära samarbete med teamets Stödansvarige samt daglig dialog med kundansvariga säljare och projektledare på Eways. Kommunikation sker främst via telefon och mail och arbetet sker primärt i Excel, Fortnox och NetSuite.
Vid anställningsstart kommer du att få en god introduktion till rollen och processerna på vårt huvudkontor i Stockholm.
I rollen som Stödhandläggare kommer du att rapportera till CFO.

Vad behöver du ha med dig?
Du har sannolikt en bakgrund inom ekonomi eller bidragshantering, med fördel från en myndighet. Kanske har du rentav arbetat med handläggning i en motsvarande roll tidigare och har god förståelse för ansökningsprocessen. Önskvärt är även en förståelse och förmåga att hantera faktureringssystem.

Låter det här som rollen för dig? Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen med din ansökan till jobb@eways.se.
Märk ämnesraden med ”Stödhandläggare, Eways”. Bifoga ditt CV och/eller länka till din Linkedinprofil, samt skriv en kort motivering till varför du söker tjänsten.


Tjänstens omfattning: Heltid
Start: Snarast, enligt överenskommelse
Placering: Region Syd, Ängelholmskontoret

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eways AB ASKIM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Postadress

Stora Åvägen 21
ASKIM, 43634

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024