Executive Assistant

Executive Assistant

Arbetsbeskrivning

Ett av världens största modebolag söker en Executive Assistant med placering i Stockholm. Vill du vara en del av ett av ett framgångsrikt bolag och stötta och arbeta nära seniora ledare i koncernen? Har du ett öga för detaljer och gillar struktur? Då kan det vara dig vi söker!

Konsultuppdraget på 50% och sträcker sig från 1 oktober 2022 till 1 april 2023. Är du intresserad? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande!


Om tjänsten
I rollen som Executive Assistant kommer du att stötta IT-chefen i den dagliga verksamheten. Rollen är bred, allt från administrativa uppgifter till planering och samordning av möten.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ge administrativt stöd till IT-chef
• Hantera och underhålla scheman och e-postmeddelanden, optimera tid och proaktiv planering
• Förbereda möten, dagordningar, föra protokoll och följa upp åtgärdspunkter
• Ta fram och granska presentationsmaterial
• Organisera externa och interna möten
• Boka affärsresor, inklusive flyg, transport och logi


Vem är du?
• Minst 3 års erfarenhet som Executive Assistant på Executive Management-nivå
• Erfarenhet från en internationell organisation
• Stark administrativ och organisatorisk förmåga
• Lösningsorienterad
• Utmärkta kommunikationskunskaper
• Hög nivå av diskretion, integritet och professionalism
• Bra initiativ-, tids- och arbetsbelastningshantering
• Utmärkta MS Office-kunskaper (särskilt Excel, PowerPoint och Word)
• Stark känsla för detaljer med högt fokus på kvalitet i ditt arbete
• Förmåga att arbeta både på plats och distans vid behov
• Flytande engelska och svenska, både i tal och skrift

Vidare ser vi att du besitter ett stort driv, öppenhet för förändring, en doer-attityd med ett serviceinriktat och agilt förhållningssätt. Du är intresserad av att arbeta i en teknisk funktion där du har en global roll, med många olika kontakter. I denna roll förväntas du vara en ambassadör för koncernens värderingar och du letar ständigt efter nya möjligheter att förbättra vårt sätt att arbeta.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2022
  • Ansök senast: 13 oktober 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Administratör - EY Stockholm

Administratör - EY Stockholm

9 maj 2024

Document Controller

Document Controller

9 maj 2024

Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

8 maj 2024