Executive Assistant

Arbetsbeskrivning

Om oss

Haldex vision för framtiden är "En värld av säkrare fordon". Detta gäller från ingenjören till vagnägaren, från tillverkaren till lastbilschauffören och de miljontals människorna på världens vägar. Med denna vision fokuserar vi på hur våra produkter påverkar vardagen för så många människor inom och utanför vårt företag. Det handlar inte om att utveckla och producera bromsar, det handlar om att rädda liv och skapa säkrare trafikmiljöer för alla på vägarna.







Ditt uppdrag

I din roll som Executive Assistant stöttar du framför allt CEO i det dagliga yrkeslivet samt stödjer koncernledningen och styrelsen med alla administrativa uppgifter. Du kommer att tillhandahålla en hög grad av service och support, arbeta proaktivt och vara involverad i CEO´s dagliga agendor. I rollen ingår ansvaret för att allt fungerar på kontoret såsom avtal med leverantörer och att allt finns på plats. I ditt dagliga arbete finns även möjlighet att driva och delta i flera projekt. Då CEO är engelsktalande är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på engelska i både tal och skrift. 

Exempel på andra arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

·      Mail- och kalenderhantering

·      Förbereda material och underlag inför möten samt iordningställa ledningsgruppsmöten

·      Agera som kontaktperson och ge stöd till styrelsen

·      Ordna och hantera all logistik för styrelsemöten och evenemang

·      Tillhandahålla rollen som "gatekeeper" för smidig kommunikation mellan CEO och personal

·      Slutföra projekt genom att tilldela arbete till lämplig personal, på uppdrag av CEO

·      Aktivt stöd för HR-direktör och GMS inom intern kommunikation

·      Global travel manager – huvudkontakt för AmEx, ansvarig för den globala resepolicyn

·      Det övergripande ansvaret för det kontorsmiljön, administrativa och processer

·      Chef för 1 medarbetare (receptionist) i Landskrona

·      Övriga ad hoc-uppgifter




Om dig

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet från en liknande roll och har därmed god förmåga att ta initiativ och arbeta självständigt. Det är mycket meriterande om du har arbetat globalt tidigare och gärna i en matrisorganisation. Det är även ett plus om du arbetat i ett börsnoterat företag och därmed van vid att interagera med styrelseledamöterna för att förstå arbetet och prioriteringarna kring styrelserummet. Då du i rollen kommer få ta del av konfidentiell information och dokumentation ser vi att du har hög integritet och diskretion. Du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska i såväl tal som skrift och du är en van användare i Officepaketet.

För att trivas i rollen tror vi att du är duktig på att administrera din vardag, prioritera och skapa struktur runt omkring dig. Du ligger alltid steget före och ser vad som behöver göras. Ingen uppgift är för liten för dig och du löser eventuella problem på ett prestigelöst och flexibelt sätt. Vidare är du en bra kommunikatör, service minded och arbetar noggrant och kvalitetsmedvetet samt trivs med att arbeta i ett högt tempo. Vi ser också att du vill ligga steget före, att du har en positiv attityd och bemöter människor i din omgivning på ett professionellt och trevligt sätt, såväl kollegor som andra samarbetspartners. Som person söker vi dig som är självständig, pålitlig, nyfiken och van vid att arbeta proaktivt. Denna roll kräver självständig bedömning, initiativförmåga, kritiskt tänkande och oberoende beslutsförmåga.

Mer om tjänsten

I den här rekryteringen samarbetar Haldex med The Pace / Wise Professionals. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och är på heltid.

Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke asa.funke@wise.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Du söker med ett CV på engelska - varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2022
  • Ansök senast: 4 april 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024