Executive Assistant till vår kund

Executive Assistant till vår kund

Arbetsbeskrivning

Är du den vi söker?
Är du en erfaren Executive Assistant som söker din nästa utmaning? Vill du jobba i en internationell miljö i en dynamisk roll med mycket ansvar?Arbetsbeskrivning
I rollen som Executive Assistant kommer du att supportera VD med administrativa uppgifter, kalender, projektledning och presentationer. Koncernspråket är engelska och det är också det språk du kommer att använda i det dagliga arbetet, i både tal och skrift – därför är det av stor vikt att du är erfaren och trygg i din engelska.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
  Kalenderhantering och planeringsstöd – gatekeeper
Bistå VD övrig koncernledning med administrativ support
Ansvara för koncernledningens kalendarium samt agenda protokoll
Projektleda interna aktiviteter och projekt, följa upp actions deadlines
Travel Management
Uppdatera dokument och publicera nyheter på intranätet och externa webben
Projektkoordinering av konferenser och andra evenemang
Hantera företagskort
Ansvara för styrelseportal material 
Förberedelser inför möten och presentationsmaterial
Administrativa uppgifter som fakturahantering, dokumentation, signaturer och andra ad hoc-uppdrag

Din profil
För att lyckas i din roll som VD-assistent har du minst fem års erfarenhet som chefsassistent och vi ser gärna att du har erfarenhet från ett börsnoterat bolag. Du har tidigare jobbat med lednings- och styrelsearbete. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på kommunikation, samarbete, servicekänsla och förståelse för andra människor.

Som person är du är flexibel, strukturerad, noggrann och en god organisatör. Du har en professionell framtoning och positivt förhållningsätt samt utmärkt social kompetens och ett nära samarbete med övrig personal, ledning och styrelse.  Ditt fokus ligger på hög service och du ser till att arbetsuppgifter blir utförda från början till slut med en hög prioriteringsförmåga. Du arbetar proaktiv, självständigt och du fattar egna beslut när det krävs. Du har hög integritet och trivs i en föränderlig miljö.

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Om Inhouse
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad Kommunikation, Ekonomi Finans, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.Övrigt
Kontoret är beläget i Solna i fina lokaler med närhet till bra kommunikationer.
Låter detta intressant och som ditt nästa steg i karriären? Välkommen med din ansökan via länken. Intervjuer kommer ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag. Har du frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Hoffman Wetterborg, sofia.hoffman.wetterborg@inhouse.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 31 december 2022

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024