Experis IT söker juniora Supporttekniker till helpdesk!

Experis IT söker juniora Supporttekniker till helpdesk!

Arbetsbeskrivning

Vill du starta din karriär inom IT-support med oss eller jobbar du kanske redan inom IT branschen sedan något år tillbaka och är ute efter en ny utmaning. Just nu söker vi på Experis IT dig som har en gymnasieutbildning med IT- inriktning och vill jobba i helpdesk som supertekniker på konsultuppdrag. Du är välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

Som First-line Supporttekniker kommer att arbeta i en helpdesk och ta emot 1st line ärenden från användare på telefon, mail och via ärendehanteringssystem. Det kan handla om att ansvara för flöden i olika interna och externa system, enklare ärenden i systemsupport och Active directory samt generella IT frågor. Du kommer också att identifiera och analysera problem som uppkommer i förebyggande syfte för att motverka uppkommandet av liknande problem framöver.



Vem är du?

Till denna roll söker vi dig som har ett brinnande intresse för IT och vill jobba i en Helpdesk för att hjälpa användare med deras IT relaterade problem. Vidare har du:

* En avslutad gymnasieutbildning med IT inriktning.
* tidigare erfarenhet av servicebranschen.
* Du kan uttrycka sig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.
* Erfarenhet inom IT support är meriterande



Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är serviceminded, tycker om att arbeta i ett högt tempo öppen för förändring. Vidare är du driven och motiverad, samt har lätt för att lära dig nya saker. För att trivas i denna roll tror vi även att du är ordningsam och drivs av att ständigt utveckla dina kunskaper inom IT.



Om Experis IT

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Viktoria Vershovsky på viktoria.vershovsky@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2020
  • Ansök senast: 16 april 2020

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

20 september 2024

20 september 2024