Exportadministratör till BCA!

Exportadministratör till BCA!

Arbetsbeskrivning

För dig som vill ta dig an en administrativ roll på heltid har nu ett fantastiskt tillfälle. Vi söker dig som tycker om att arbeta strukturerat och vill ge god service såväl internt som till kunder runt om i hela Europa. Du är välkommen med din ansökan redan idag då vi jobbar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som exportadministratör kommer du arbeta med BCAs administrativa uppgifter vid försäljning av bilar. Du kommer främst hantera transportdokument och registreringsbevis gentemot BCAs exportkunder för att säkerställa att det blir en smidig och snabb upplevelse för kunden. Arbetet kräver att du är noggrann och ansvarstagande eftersom det är flera olika intressenter som tar del av dokumentationen. Det är av stor vikt att varje steg i processen dokumenteras varför ditt arbete är avgörande för att hög kvalitet i hela exportprocessen kan garanteras.

För att introduceras i rollen kommer du arbeta nära kollegor första tiden och på sikt bli mer självständig. Under hela arbetet kommer det finnas ordinarie personal på plats för att kunna svara på frågor och ge stöd. När du har blivit mer insatt i rollen kommer du också ge service till kunder genom mail och telefon. Genom att vara uppmärksam på detaljer och bygga relationer kommer du lyckas i rollen.

Arbetet utförs på BCAs nybyggda anläggning i Strängnäs – Europas modernaste anläggning för remarketing av fordon.

Du erbjuds
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administrera och skicka transportdokument och registreringsbevis.
* Hantera försändelser och transporter.
* Ge service till kunder och medarbetare.


VI SÖKER DIG SOM


* Har en serviceinriktad approach och trivs i ett arbete med många olika kontaktytor.
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då du kommer använda båda språken i ditt arbete.
* Har en god datorvana.


Det är meriterande om du har
- Kan kommunicera på något av följande spåk: tyska, arabiska, franska eller finska.
- Har tidigare arbetat i en liknande roll.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad.
- Kvalitetsmedveten.
- Anpassningsbar.

Övrig information
- Start: Augusti
- Omfattning: Konsultuppdrag på heltid med start i augusti fram till december 2023.
- Placering: Malmbyvägen 33, Strängnäs. Arbetet genomförs på plats hos BCA.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
BCA Vehicle Remarketing har mer än 70 års erfarenhet av auktionsmarknaden för fordon. Sedan starten 1946 och fram till idag har BCA varit ledande inom denna del av bilmarknaden. BCA har ett nära samarbete med bilfabrikerna, importörerna, uthyrnings-, leasing- och finansieringsbolag samt vagnparksägare, kommun och stat. BCA håller årligen över 8 000 auktioner i hela Europa och hanterar varje år över 1,7 miljoner begagnade bilar. Läs mer om BCA HÄR!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2023
  • Ansök senast: 17 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024

15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024