Exportkreditnämnden söker en kvalificerad administratör

Exportkreditnämnden söker en kvalificerad administratör

Arbetsbeskrivning

Myndighet

Vill du arbeta i en dynamisk och professionell organisation med många engagerade medarbetare som brinner för världsekonomin, och där du får en självständig, kvalificerad och framstående roll som generaldirektörens, styrelsens och stabsfunktionernas administratör. Då kanske denna tjänst är något för dig!

Exportkreditnämnden (EKN) har regeringens uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering. Det gör vi genom att försäkra exportföretag och banker mot risken att inte få betalt, så att de kan genomföra fler säkra exportaffärer. Vi är ca 140 medarbetare, de flesta är akademiker, främst företagsekonomer, nationalekonomer och jurister. Vi satsar på en arbetsmiljö med arbetsglädje och ständig utveckling av kompetensen.

Arbetsbeskrivning

Vi söker en kvalificerad administratör som är systemkunnig och som gillar att ta egna initiativ, samordna, kommunicera och bidra brett till utveckling av vår verksamhet genom att fungera som assistent till vår generaldirektör, styrelse och stabsfunktioner.

Som kvalificerad administratör har du en betydelsefull roll i vår organisation. Ditt arbete kommer att bestå av att planera möten och resor, kalenderbokning, ta fram underlag i olika frågor, ta fram presentationer, projektleda kundträffar och samordna olika aktiviteter. Arbetet innebär att du kommer att ha kontakt med många personer i organisationen, för att få in fakta för underlag och för planering och samordning. Du kommer också att ha många externa kontakter bl a med internationella banker, exportföretag och ambassader.

Utbildning och erfarenhet

Den här tjänsten passar dig som vill utvecklas i en samhällsviktig finansiell verksamhet i ett internationellt sammanhang. Du är strukturerad, noggrann, initiativrik och serviceinriktad. Du behöver kunna lägga upp arbetet effektivt och ta dig an det med hög integritet och en positiv inställning. Du har en mycket god kommunikations- och organisationsförmåga och tycker om att både arbeta självständigt och tillsammans med många kollegor.

Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du ska även ha stor erfarenhet av och förmåga att arbeta i olika IT-system. Meriterande är internationell erfarenhet.

Din ansökan

Sista ansökningsdag är 2020-04-10. Jurek Rekrytering & Bemanning AB, behandlar intresseanmälningar löpande och kommer efter sista anmälningsdag presentera utvalda kandidater till EKN.

Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på tel.nr 073-70 771 70 alternativt via mail: maria.vonsterneck@jurek.se

Sök tjänsten via länk: https://jurek.se/vacancy/667777CC-78C0-4C52-96C7-E6E5B19F1EFB

Välkommen med din ansökan!

Övrigt

Facklig representant är Bo Lindgren, Saco, som nås på telefon 08-788 00 00.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2020
  • Ansök senast: 10 april 2020

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Kontorsassistent på Lyckan

Kontorsassistent på Lyckan

13 maj 2024

Kontorist och säljare!

12 maj 2024

Management Trainee

24 april 2024

Kontorsassistent på Lyckan

Kontorsassistent på Lyckan

6 maj 2024