Extrajobb som orderadministratör

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN: 

Nu söker Christian Berner efter en ny kollega till sin orderavdelning som ska stötta upp på deltid. Bolaget har en stor produktportfölj där man på denna avdelning arbetar med utrustning för vattenrening. Det är artiklar som pumpar, filter, redskap för mätning av PH-värde m.m. I din roll som orderadministratör kommer du att hantera inkommande order per mail för att sedan skapa en order och lägga beställning på rätt artiklar i affärssystemet. Det kan också handla om att administrativt uppdatera kunduppgifter, avtalsvillkor eller artikelnummer.

Det finns ett dagligt behov av stöd på avdelningen och teamet ser helst att man kan arbeta ca 1-3h per dag. Detta då nya beställningar kommer in dagligen och behöver betas av för att produkterna ska komma iväg till kund. När du blivit upplärd i rollen finns möjlighet att helt arbeta hemifrån om så önskas.

Sammanfattningsvis kommer du att:

Hantera inkommande beställningar via mail
Sköta administration i affärssystemet
Svara på kundfrågor och koordinera med kollegor på teknikavdelningen i syfte att ge kunder rätt information

VI SÖKER DIG SOM:
Har minst gymnasiekompetens, där utbildning inom logistik eller administration är meriterande
Är tillgänglig för arbete på 1-3h dagligen
Har goda kunskaper i Excel.
Kommunicerar flytande på svenska såväl som engelska i både tal och skrift då språken används dagligen i tjänsten


Det är meriterande om du:

Tidigare arbetat i en kundnära roll
Arbetat med ordermottagning på något sätt tidigare


Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där den främsta egenskapen för att lyckas kommer vara ett personligt driv som gör att du kan ta initiativ för att komma framåt och du agerar även lösningsorienterat när problem uppstår.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av OIO.



ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Timanställning, löpande
Start: Omgående
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: Timlön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM OIO:

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Rörlig ackords- eller provisionslön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023