Extrajobba som Inköpsassistent hos Skylotec!

Extrajobba som Inköpsassistent hos Skylotec!

Arbetsbeskrivning

Vill du ta klivet in som Inköpsassistent på ett världsledande bolag då ska du söka denna tjänsten! Företaget befinner sig i en rolig expansiv fas och är du flexiel och prestigelös har du chansen att vara med på den spännande resan. Välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Nu behöver Skylotec bli fler och de söker dig som har ett prestigelöst och flexibelt arbetssätt som vill få meriterande erfarenhet av inköp. Du kommer agera inköpsassistent åt produktionschefen och tillsammans bildar ni ett team. I ditt dagliga arbete kommer du främst att mejla ut beställningar till leverantörerna, arbeta i systemen med leveranserna samt uppdatera olika register gällande försäljningen. Du arbetar dagligen i ett affärssystem som heter Business Central, som du också kommer få upplärning i. För att du ska få rätt förutsättningat i tjänsten får du en introduktion till verksamheten och rollen, sedan har du löpande support av produktionschefen.

Vi ser att du som söker är en prestigelös person som har lätt för att samarbeta med andra. På Skylotec hugger man i där det behövs och finns där för varandra. Framförallt kommer du få ta del av en intim företagskultur.

Du erbjuds


* Ett meriterande extrajobb på ett världsledande bolag
* Att bli en del av ett bolag som värdesätter relationer och sina medmänniskor


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Mejla beställningar till leverantörer
- Uppdatera systemet gällande olika leveranser
- Uppdatering av register på försäljningar

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå och har minst ett år kvar av dina studier - förslagsvis studerar du inköp/upphandling, ekonomi eller liknande
- Värdesätter relationer och kan arbeta över kompetensområdena
- Har god dator och systemvana
- Har obehindarde kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - då det används i det dagliga arbetet

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, ca 20 h/v
* Placering: Sagbäcksvägen 13, 437 31 Lindome


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Skylotec, som är ett familjeägt och familjärt bolag har i över 70 år producerat och levererat skyddsutrustning. Sedan 2020 har de expanderat och är nu ett av världens ledande aktörer inom sin bransch. Företaget erbjuder ett omfattande produktsortiment med allt ifrån selar, hjämar, linor och räddningsutrustning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 6 juni 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023