Extrapersonal till två skyddade boenden, Ersta Fristad & Ersta Möjlighet

Extrapersonal till två skyddade boenden, Ersta Fristad & Ersta Möjlighet

Arbetsbeskrivning

Erstas skyddade boenden söker en timanställd kollega!

Ersta diakoni driver två skyddade boenden; Ersta Fristad är ett skyddat boende för våldsutsatta kvinnor med eller utan medföljande barn och Ersta Möjlighet som vänder sig till våldsutsatta kvinnor med beroendeproblematik. Våra boenden har högsta säkerhetsklass dvs skyddsklass 3.

Ersta diakoni är Sveriges största idéburna aktör inom vård och omsorg. Vi bedriver sjukvård, socialt arbete, utbildning och forskning, professionellt och utan vinstsyfte.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta på båda våra skyddade boenden.

Båda våra boenden arbetar utifrån följande arbetsuppgifter:

• Vi arbetar utifrån kontaktmannaskap där du under ledning av socionom/behandlare tar emot jourplaceringar, dokumenterar samt deltar i säkerhetsplaneringen kring den våldsutsatta kvinnan.
• Arbetssättet är miljöterapeutiskt med vardagssituationer och vardagsmiljöer som bas i förändringsarbetet. Vi sätter stor vikt vid meningsfull vistelse och en viktig uppgift är att delta i och uppmuntra till fritidsaktiviteter.
• Du stöttar kvinnan i socialkurativa insatser som att hålla kontakt med myndigheter, vårdkontakter, socialtjänst osv.
• Köksuppgifter, vissa städuppgifter samt förrådshantering ingår.

Arbetet innebär bl.a. att:
• Möta våldsutsatta kvinnor.
• Vara kvinnor behjälpliga i deras vardag.
• Samarbeta utifrån kvinnans situation med socialtjänst samt myndighetskontakter i syfte att åstadkomma en hållbar framtidsplanering utifrån kvinnans möjligheter.
• Journalföra och dokumentera. Ansvara för att säkerhetsplaneringar och genomförandeplaner sker.
• Ta emot akuta jourplaceringar.

Du ingår i en arbetsgrupp som kommer består av olika yrkeskategorier t.ex. socionom, undersköterska/behandlingsassistent under ledning av en socionom med särskilt arbetsledande funktion.

KVALIFIKATIONER
• Vi söker dig som har en gymnasial vårdutbildning såsom undersköterska, eller annan relevant vidareutbildning såsom behandlingsassistent eller socialpedagog. Vi ställer krav på att du har en färdig utbildning av ovanstående karaktär.
• Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med våldsutsatta kvinnor i någon form eller att du har arbetat på ett skyddat boende.
• Då du kommer dokumentera och delta i samtal med socialtjänst och andra aktörer behöver du en god förmåga att formulera dig i text och språk.
• Du har vana att dokumentera och är trygg med att skriva genomförandeplaner och rapportera till socialtjänst.
• Du är en god förebild som och arbetar i enlighet med vår värdegrund Att se människan med värdeorden tillit, hopp och professionalism.


Personliga egenskaper
• Du är en trygg och stabil person som klarar svåra möten med värme och tålamod. Arbetet kräver stort ansvar, svåra bedömningar och gott omdöme.
• Du är självgående och van att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter.
• Då arbetet är tvärprofessionellt behöver du vara lyhörd för andra yrkesperspektiv samtidigt som du känner dig trygg att bidra med egen ståndpunkt
• Du har ett uttalat säkerhetstänk.

Då vi har en dygnet runt verksamhet är det önskvärt att du som timanställd kan hoppa in på de olika arbetspassen, dag, kväll, jour och vaken natt.

För att skydda våra äldre och andra riskgrupper behöver du vara Covidvaccinerad (i de fall du kan vaccinera dig). Vi kommer att be att få se ditt covidbevis vid intervjutillfället.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. På grund av verksamheternas karaktär har vi valt att enbart ta emot kvinnliga sökande.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sekreterarchef Bernadette Bäcklund
08-714 61 54
Karin Bälter, Verksamhetschef
08-714 60 41
Gruppchef Carina Johnsson
08-714 60 36
HR-chef Pernilla Sturve
08-714 6032
Gruppchef Irene Gustavsson

verksamhetschef Karin Bälter
08-714 60 41
Verksamhetschef Anna Lidbäck

Områdeschef Agnieszka Valdner
08-714 60 02
tf Verksamhetschef Ann-Charlotte Bengtsson
08-714 63 73
Verksamhetschef Ann-Charlotte Bengtsson
08-714 63 73

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ersta diakoni
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Besöksadress

Ersta diakoni Stockholm
None

Postadress

Box 4619
Stockholm, 11691

Liknande jobb


22 april 2024

22 april 2024

22 april 2024