Fakturaassistent till NSVA

Arbetsbeskrivning

Om NSVA

Vi som arbetar på NSVA, Nordvästra Skånes Vatten och Avlopp, vet att vi har ett av de viktigaste jobben som finns. Vi ska se till att det kommer rent vatten ur kranen och att det vatten vi släpper följer de lagar och krav som finns. Det är en uppgift som inte bara kräver den yppersta av kompetenser utan även ett stort ansvar från var och en av oss. Vilken uppgift du än har på NSVA så är din delaktighet och arbetsinsats en viktig del i det pussel som gör att vi kan leverera det resultat som samhället förväntar sig av oss. Med öppna dialoger och aktivt kunskapsutbyte sätter vi fundamentet för ett företag där kompetens, ansvar och arbetsglädje driver oss. Vi är idag cirka 220 medarbetare.

Vår vision

NSVA är garanten för en hållbar och problemfri utveckling av vattenrelaterade frågor i Nordvästra Skåne.

Värdegrund

NSVAs värdegrund vilar på de tre fundamenten kompetens, ansvar och arbetsglädje. Med värdegrund avses de riktlinjer som ger förutsättningar för den enskilde medarbetaren att agera i vardagen och skapa ett enhetligt beteende - varumärkets personlighet. Varje fundament är kopplat till kompetens som i sin tur är beskrivna och nedbrutna i de förmågor och färdigheter som krävs för att NSVA ska leva upp till sin värdegrund.

Om tjänsten

Till avdelning Kundnära tjänster söker vi nu en ny medarbetare till vår fakturaservicegrupp med placering i Helsingborg.

Avdelningen Kundnära tjänster ansvarar för att utföra tjänster till våra kunder i våra ägarkommuner inom områdena kundservice, växel och reception, fakturering och kravhantering gällande bruknings- och anläggningsavgifter, planering, byte och kontroll av vattenmätare, planering och hantering av övriga mätarärenden, kundkommunikation samt intern och extern kommunikation.

Gruppen fakturaservice ansvarar för fakturering och kravhantering avseende anläggnings- och brukningsavgifter, kundärenden rörande faktura och krav samt budgetering och ekonomisk uppföljning avseende brukningsavgifter.

Arbetsuppgifter

Följande är en del av de arbetsuppgifter som tjänsten innefattar:

Planera och genomföra fakturering av bruknings-, anläggnings-, överhaltsavgifter samt vattentankstationer

Hantera påminnelser och kravhantering för ej betalda fakturor.

Hantera kundärenden rörande fakturor och frågor kring brukningsavgifter i VA-taxan

Stötta upp övriga grupper inom avdelningen, så som kundservice och växel, vid behov

NSVA strävar efter ett aktivt medarbetarskap, vilket innebär att ta ansvar för helheten, arbeta i team och utveckla sin egen och kollegornas kompetens.

Dina egenskaper

Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar, det är viktigt för dig att vara noggrann och du arbetar till dess att målen är uppnådda. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Därtill ser du inga problem med att stötta dina kollegor på olika områden och anstränger dig för att leverera lösningar som underlättar för andra. Eftersom rollen innebär en del kontaktytor i organisationen så ser vi gärna att du trivs i sociala miljöer och har en god kommunikativ förmåga.

Kvalifikationer

Du som söker skall ha eftergymnasial ekonomiutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet av ekonomiassistent, fakturaassistent eller likvärdigt i minst 3 år.

God datorvana och tidigare erfarenhet av att arbeta i bokföringssystem samt Officepaketet är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet EDP Future och av något ärendehanteringssystem. Du behärskar obehindrat svenska i tal och skrift samt innehar B-körkort.

Arbetsuppgifterna i rollen som fakturaassistent kräver stor noggrannhet och hög servicegrad. Som person är du utåtriktad, positiv och prestigelös. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar NSVA med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 6 maj 2022. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller sofia@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qarat
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2022
  • Ansök senast: 6 maj 2022

Liknande jobb


14 juni 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

14 juni 2024