Faktureringskoordinator till ALTEN Göteborg

Faktureringskoordinator till ALTEN Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en viktig del av en stor och växande ekonomifunktion på ett av Europas ledande konsultbolag? Då har vi tjänsten för dig. ALTEN söker efter ytterligare en faktureringskoordinator till vårt huvudkontor i Göteborg.

ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 45 000 anställda i över 30 länder. Våra ingenjörer genomför komplexa och högst tekniska projekt genom hela värdekedjan för de mest prestigefyllda företagen inom alla sektorer, såsom Automotive, Telecom, Industry, Energy, Aerospace & Defence och Life Science. I Sverige är vi över 1300 engagerade medarbetare med 11 kontor i 10 städer - från Lund i söder till Skellefteå i norr. För tredje året i rad har ALTEN utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen 2022, ett pris till arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Om rollen

Som faktureringskoordinator blir du en del av ALTEN Sverige, tillsammans med ett team av 6 andra faktureringskoordinatorer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är projektadministration, registrering, fakturering, reseräkningshantering och tidrapportering.

Som faktureringskoordinator på ALTEN är du även kontaktperson för företagets chefer och konsulter och hjälper dem med frågor som rör våra system samt administrativa frågor.

I denna roll är du placerad på vårt härliga kontor i Göteborg och rapporterar till Teamledare på invoicing.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi men detta är inget krav, praktisk arbetslivserfarenhet av ekonomi är meriterande. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Excel samt god systemvana, erfarenhet från Agresso är meriterande. För att bäst klara denna roll behärskar du både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du noggrann och ansvarsfull då det är av största vikt att resultatet av ditt arbete blir rätt och riktigt. Vi ser även att du är initiativtagande och ser vad som behöver göras. Vidare har du förmåga att strukturera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. För att trivas hos oss gillar du samarbete och vågar fråga om du känner dig osäker. Vi förväntar oss att du trivs i rollen som administratör och vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet. Vi ser även gärna att du är kommunikativ och service-minded som person.

Varför ska du välja ALTEN?

Som ett av Europas ledande konsultbolag som dessutom växer kan vi erbjuda dig en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö. Hos oss finns möjlighet att göra intern karriär inom vår ekonomiavdelning, både mellan olika avdelningar men även mot ledarskapshållet. Eftersom vi är ett internationellt bolag finns även möjligheten att utvecklas och göra karriär internationellt. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning samt en trevlig arbetsmiljö i nya lokaler i centrala Göteborg.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar ALTEN med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Svedberg, 0790763749, maria.svedberg@jeffersonwells.se

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående via länken nedan dock senast 15 september.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2022
  • Ansök senast: 15 september 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024